4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Gebruikersnaam.

Time machine bestanden niet wissen

Ik wilde laatst voor het eerst time machine aanzetten, koos mn harde schijf, maar toen zei Time Machine dat hij de hele schijf moest wissen voordat hij backups kon maken. Is er een manier om dit te omzeilen, want ik wil mn bestanden echt niet kwijt.

Bijdrager
    Hansi2124

Een back up (ook met Time Machine) moet je niet maken op je interne hd, maar een externe hd. Anders heeft je back up natuurlijk geen zin wanneer je interne hd kaduuk is……

Of je begrijpt het niet goed (want je hebt je topic wel geplaatst in subforum Randapparatuur) en dat jij denkt dat je interne hd gewist wordt. Dat is natuurlijk niet zo…. De hd die jij hebt geselecteerd waar TM de back up op plaatst zou dus moeten worden gewist/geformatteerd. En dat is de externe.

Bijdrager
    dclkdm

Je hebt dus al bestanden op je (externe) harde schijf staan?
    Als je deze bestanden tijdelijk elders op kan slaan, kan je de schijf formatteren zodat TM ermee kan werken en later de bestanden terug zetten (als de schijf groot genoeg is om zowel backups van TM als andere bestanden te bevatten).

Eigenlijk vind ik het zelf nog het handigst om gewoon een aparte schijf voor TM te houden, dus zonder andere bestanden. En dingen die je dan erg belangrijk vind zet je zelf nogmaals op een andere schijf zoals je nu dus al hebt.

Bijdrager
    Gebruikersnaam.

Oeps, vergeten te zeggen dat hij extern was. Maar toch bedankt allebei dus.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.