5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Marius1976

Time machine: bestand weg?

Hoi!

Vandaag had ik Time Machine nodig (ik heb Lion 10.7.2) en nu werkt het niet goed.

Dit is stap voor stap wat ik heb gedaan:

18 oktober heb ik op een nieuwe externe HD een compleet nieuwe back-up gemaakt met TM.

Toen heb ik de externe harddisk uitgezet (ik laat deze liever niet de hele tijd aanstaan).

Vandaag zit ik op mijn Mac een PDF bestand te editen (knippen) en voorvertoning heeft mijn bewerking ook gelijk realtime toegepast op mijn PDF bestand (fijn). Ik krijg met geen mogelijkheid m’n bewerking ongedaan, dus ik denk: heb ik timemachine… ik kan mijn oude versie wel even terughalen.

Ik schakel de externe harddisk met TM back-up erop in, en mijn Mac wil natuurlijk eerst een nieuwe TM back-up gaan maken. Ik denk: het is beter om dit eerst af te maken, en nergens aan te komen… als het klaar is, zoek ik m’n vorige versie van de file wel op.

En nu komt het….

Ik activeer TM… ik blader terug naar 18 oktober (de eerste back-up) en…. de bewerkte PDF-file is NERGENS terug te vinden. Hij bestaat gewoon niet op die back-up van 18 oktober. Ook niet op tussenliggende back-ups.

En ja: dit bestand staat al sinds 2010 in die map, dus het was op 18 oktober ook aanwezig, en had dus gewoon in de TM aanwezig moeten zijn…

Nu zijn de vragen:

1. Is de versie van 18 oktober nog ergens terug te halen?

2. Moet de externe harddisk voortdurend ingeschakeld zijn om TM naar behoren te laten werken?

3. Kan ik op één of andere manier checken of mijn TM back-up goed werkt?

4. Is er nog een andere manier om de TM bestanden te benaderen of moet het via “Activeer TM” scherm?

5. Is er mogelijk een bug bekend in 10.7.2. en TimeMachine?

Thanks
    M.

Bijdrager
    stopa

Misschien toch handiger om de schijf voor Time Machine altijd aan te laten staan .
    Dan maak hij ieder uur een back-Up.
    En heb je zeker een back-Up van je files

Bijdrager
    sally

Heb je al geprobeerd om je Time Machine Back-up met de finder te bekijken?

Bijdrager
    Marius1976

@Sally

Ja dat heb ik nu gedaan; en daar staat het bestand wel gewoon.

De vraag is nu dus vereenvoudigd:

Waar zou het door kunnen komen dat ik de file NIET in het officiële Time Machine scherm zie (dat met al die vensters achter elkaar) …. en wel in de finder?

Rebooten hielp niet.

Bijdrager
    Marius1976

@stopa

Dat is dus kennelijk niet het probleem hier. Het probleem is dat het bestand er wel gewoon IS maar dat het TM machine venster het niet toont.

Zelfs al had ik dus van elk uur een back-up, dan nog zou het TM venster de file niet laten zien.

In Finder staat hij er dus wel…. maar dat is een minder fraaie manier van browsen.

Ik hou het voor alsnog op een bug.

Groetjes
    M.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.