5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    domien

Time machine backup terugzetten

Hoi,

Ik heb een heel simpele vraag maar kon het niet vinden ergens anders, ik heb poosje geleden, een nieuwe MacBook Pro gekregen, maar wil nu mijn oude bestanden van mijn MacBook die op een time machine schijf staan overzetten naar de nieuwe MacBook Pro, maar omdat ik deze MacBook Pro al een paar weken gebruik staan daar al bestanden op.
    Als ik nu alles terug ga zetten vanaf mijn backup, worden de huidige bestanden dan overschreven, of er gewoon bijgeschreven, zonder dat ze verloren gaan?

Alvast bedankt,

Domien

Bijdrager
    1984

Als u een reservekopie die werd gemaakt door een Mac, herstelt naar een totaal verschillende Mac

Belangrijk: als de reservekopie die u gaat herstellen van een andere Mac afkomstig is, gebruikt u de Migratie-assistent om de gegevens van de reservekopie over te brengen zoals wordt beschreven in het volgende onderdeel.

Een Time Machine-reservekopie migreren naar een nieuwe Mac

Als u een nieuwe Mac koopt, kunt u alle programma’s, bestanden, instellingen en andere informatie overzetten van een reservekopie van Time Machine die u al hebt gemaakt.

U wordt gevraagd of u bestanden wilt overzetten wanneer u uw nieuwe Mac voor het eerst opstart. Of u kunt de Migratie-assistent gebruiken (in Programma’s/Hulpprogramma’s).
    http://support.apple.com/kb/HT1427?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    domien

Bedankt voor de reactie, dus als ik gewoon Migratie assistent gebruik worden mijn huidige bestanden niet overschreven?
    Toen ik de nieuwe MacBook Pro kreeg had ik niet de mogelijkheid om hem gelijk te herstellen, omdat me reservekopie thuis in Roemenie was, en ik in NL een nieuwe mac kreeg.

Alvast bedankt.

Groet,

Domien

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als de naam van de account in TM anders is dan je huidige blijft je huidig account onveranderd (er komt er slechts één bij). Maar als beide accounts gelijk zijn wordt de nieuwe overschreven door de oude (na ongetwijfeld een bevestiging).
    Want dat doe je namelijk met TM: je gaat terug in de tijd…

Bijdrager
    JK

in dit geval lijkt het me beter om Time Machine even uit te zetten, de schijf aan te sluiten,via finder de thuismap te zoeken en handmatig de gewenste bestanden te kopiëren.
    Met migratie-assistent wordt het nieuwe overschreven.
    Sowieso heeft TM iets te weinig regelmogelijkheden naar mijn smaak.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.