15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Daan1989

Time machine backup terugzetten vanuit migratie-assistent

Hoi,

Inmiddels heb ik al een hoop gezocht over mijn probleem maar kom er echt niet uit, ik zal even mijn probleem uitleggen.

Ik heb een nieuwe Macbook pro met Retina Display Mountain Lion v.10.8.3, ik krijg het volgende niet voor elkaar:

Ik wil graag mijn back up vanuit time machine terugzetten deze staat op een netwerk hardeschijf (Lacie Cloudbox 2TB) Elke keer als ik het probeer via migratie-assistent blijft hij zeggen “verbinden” of “zoeken naar computers”, dit heb ik voor 3 uur laten gaan en toen maar gestopt. (backup van 200GB)

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

– Firewall uitzetten van de macbook pro
    – De nas Updaten
    – NAS gereset
    – Proberen te openen vanuit time machine (word niet herkend)

Kan iemand mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Daan1989

Bijdrager
    Daan1989

Met een afbeelding erbij zoals het er nu uit ziet.

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je al een keer geprobeerd of je de sparsebundle (waarin je backups zitten) kunt openen in de Finder (dubbelklikken)? Je dient daarvoor eerst het betreffende shared volume van de netwerkschijf te mounten.

Bijdrager
    Daan1989

Ja heb ik al geprobeerd, ik heb alleen nog niet geprobeerd om de sparsebundle op een andere schijf te plaatsen en dan vanaf een aangesloten harde schijf via USB weer terug te zetten, dat ga ik straks maar eens proberen.

Bijdrager
    johnkeates

Wat was je oude systeem? Want volgens mij ligt dit gewoon aan oude software op je NAS die niet compatible is met 10.8.

Bijdrager
    Daan1989

Me oude systeem is dezelfde MacBook pro ik wou even een clean install omdat de MacBook wat “gekke” probleempjes had. En met de gedachte dat ik toch een back up zou hebben ging ik de MacBook formateren, maar helaas zonder succes!

Bijdrager
    TheBigZ
    Daan1989 op 30 juni 2013

Ja heb ik al geprobeerd.

En wat was het resultaat? Kun je verder klikken op de sparsebundle? Kreeg je je backups te zien? Als dat zo is: ben je dan via AFP of SMB verbonden?

Zoals johnkeates al aangaf, Apple heeft de laatste tijd het nodige “gesleuteld” aan de AFP en SMB support in OS X wat wel eens tot problemen met netwerkschijven (van andere fabrikanten) kan leiden.

Bijdrager
    Daan1989

Ik heb nu het volgende gedaan:

de sparsebundle overgezet op een HDD en via USB kabel laten connecten met mijn macbook en weer terug kunnen zetten gek genoeg werkt dit wel.
    De netwerk harde schijf ziet mijn macbook wel maar pakt hem niet en de HDD via USB kabel dus wel.

Bijdrager
    TheBigZ

Dus je probleem is nu opgelost?

Bijdrager
    MacTS
    TheBigZ op 30 juni 2013

Dus je probleem is nu opgelost?

Ja en nee, dus. Het feit dat hij zijn backup via USB en niet via het netwerk terug heeft blijft volgens mij knagen.

Bijdrager
    Daan1989

Precies… het probleem is niet opgelost helaas maar omdat ik ook nog andere HDD had liggen heb ik het op een manier kunnen oplossen.

Bijdrager
    TheBigZ

Misschien een rare vraag, maar: welke router heb je?

Bijdrager
    Daan1989

netgear wndr4500 n900

Bijdrager
    TheBigZ

Kun je nu wel weer nieuwe TM backups laten maken op je LaCie netwerkschijf?

Bijdrager
    Daan1989

Ja dat is wel mogelijk maar niet eraf halen, het gekke is ook dat ik de HDD met USB pas werd herkend in migratie assisent nadat ik in de software van time machine de sparsbundle had geopend daarvoor herkende migratie assistent de HDD met de sparsbundle niet.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.