6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    click66

Time Machine backup terugplaatsen

Beste,

Ik heb net een nieuwe macbook pro gekocht en ik wou via men time machine back-up alles herstellen op mijn nieuwe. Nu hij zet inderdaad de programma’s terug maar alle programma’s moeten opnieuw een serial worden ingegeven en dergelijke sommige crashen zelfs bij het openen.

Is dit normaal? Ook de documenten map downloads, persoonlijke mappen zijn allemaal niet terug gezet. Instellingen ook niet. Ik heb nochtans alles volledig laten terugplaatsen?

Met vriendelijke groeten,

Bijdrager
    Hansi2124

Dat hangt in de eerste plaats af van wat je allemaal door TM hebt laten backuppen.

Bijdrager
    click66

Echt alles, ik heb niets uitgesloten.

Bijdrager
    Haike

Volgens mij werkt time machine alleen goed in samenwerking met de machine waar destijds de back-up ook van is opgenomen. Niet met een andere machine. Voor wat jij wil, moet je met migratie werken.

Bijdrager
    basbrouwers

Nee Time Machine werkt op iedere machine… Anders geeft een nieuwe Mac je niet de keuze “ik heb al een Mac > Terugzetten vanaf een TM back-up”

De Programma’s waar je het over hebt kunnen misschien niet overweg met Lion, wat voorge├»nstalleerd zit op je nieuwe Mac.
    Deze twee links zouden je kunnen helpen om uit te sluiten of het idd aan Lion ligt.

Daarnaast backupt Time Machine idd alles. Check nog even je Backup door er handmatig doorheen te bladeren of alles er echt in zit …

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat het programma nu crash’t ligt zeer waarschijnlijk aan het feit dat het niet compatible is met Lion. Dit kan ook gelden voor printer en scanner software dus het is te hopen dat daar een update voor is…
    Maar het kan ook zijn dat de software crash’t doordat de (installer)data niet klopt voor dit OS en dus kan een un-instal gevolgd door een herinstal van het totale pakket de oplossing zijn.

Programma’s die via een serialnumber werken controleren of de hardware is veranderd wat in dit geval dus zo is en daarom vragen ze opnieuw om het serialnumber, dus dat is normaal.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.