4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    T-sec

Time Machine backup oude MB werkt niet op nieuwe MBP.

Het forum heb ik al doorgenomen maar mijn antwoord/oplossing lijkt er niet tussen te zitten:

Oude MB uit 2006 met OSX Lion na jaren van trouwe dienst vervangen voor nieuwe MBP 2015 met OSX Yosemite.
    Oude MB nog een laatste TM backup laten draaien om alles up to date over te kunnen zetten op de nieuwe MBP.

Nieuwe MBP Appeltje-R opstarten en Time Machine backup terug zetten aangeklikt.
    Airport Time Machine gemount, backup file van oude MB aangeklikt en starten maar….
    Helaas, MBP geeft aan dat de backup door een andere Mac is gemaakt en niet werkt.
    Advies: Migratie Assistent kiezen en alle data van de oude MB op die manier overzetten op de nieuwe MBP.

Migratie Assistent gestart en Mac’s gekoppeld, leek goed te gaan, al zou het 23 uur gaan duren.
    Na enige tijd gaf de nieuwe MBP aan de verbinding met de oude MB kwijt te zijn.
    In de tussentijd niets gebeurd en geen meldingen op de oude MB, maar de transfer was gestopt, dus opnieuw alles opgestart.
    Nieuwe MBP vind vervolgens binnen Migratie Assistent de oude MB niet meer en ook de Airport Time Machine ziet hij niet (meer).
    Wel heeft de nieuwe MBP WiFi verbinding via dezelfde Airport Time Machine.

Mijn vraag is, is er een manier om de oude TM backup van de oude MB toch te laten werken op de nieuwe MBP?
    Zo niet, zijn er dan nog alternatieven via een externe HDD, USB stick o.i.d.
    Ik heb overigens wel een Firewire kabel, maar die is met de nieuwe MBP net zo nutteloos als een RJ45 netwerkkabel.
    En als de back up overzetten zonder verloopkabeltjes kan dan geniet dit mijn voorkeur.

Bijdrager
    Joid

Al geprobeerd om alleen de instellingen en de software van de gebruiker over te zetten? Je data kan je dan eventueel nog handmatig over te zetten.

Bijdrager
    T-sec

Sinds ik de MBP (van Mediamarkt) uit de verpakking had gehaald leek het er soms op dat OSX niet helemaal stabiel of lekker liep.
    Er schijnen mensen te zijn die claimen dat Mediamarkt Refurbished Mac’s door zijn assortiment mengt, maar daar ga ik niet van uit.
    Evengoed OSX opnieuw geinstalleerd, MBP aangemeld op WiFi van mijn Airport Time Machine en Migratie Assistent opgestart.

Nu vond hij meteen mijn Airport Time Machine, ik kon de oude MB backup selecteren en het lijkt er nu op dat alles wordt ovegezet.
    Het kon ook bijna niet anders omdat in elk voorbeeld de werking van Migratie Assistent met oude backups echt ‘Peanuts’ moet zijn.

Ik zal later een update van het verdere verloop geven.

Bijdrager
    T-sec

Na dat de Migratie Assistent klaar was bleek dat hij een complete map met 50Gb aan foto’s niet had overgezet.
    Wel werden programma’s zoals Office overgezet die vervolgens als lege niet te gebruiken iconen werden afgebeeld.
    Plus nog wat andere zaken zoals totaal geen e-mail overgezet deed mij beslissen om het handmatig te doen.

Externe HDD aan de oude MB gehangen, de hele zwik aan files overgezet en doorgepompt op de nieuwe MBP.
    Losse programma’s opnieuw geinstalleerd en een dagje schermpje kijken nu een compleet werkbare MBP.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.