3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    christdob

Time Machine backup op netwerk PC (Win 7)

Ik ben een beginnend mac-gebruiker. Thuis heb ik een draadloos netwerk waarop mijn MacBookAir en mijn Desktop PC (Win 7) zijn aangesloten. Het lukte me reeds om een partitie van de Windows-pc te delen met de Mac (vanop de Mac te zien, beiden kunnen er lezen en schrijven). Eigenlijk verwonderde me dit wel, aangezien de partitie NTFS is ingedeeld en ik meende dat Mac enkel met FAT overweg kon in Win-omgevingen ?

Nu zou ik graag TimeMachine laten backuppen op deze partitie (of een deel ervan). Geen flauw idee echter hoe ik hieraan kan beginnen.
    Als ik een stuk van de partitie vrijmaak, of via CMD > DISKPART naar mac partitioneer, dan kan ik deze vanop de macbook niet vinden.

Weet iemand of mijn opzet eigenlijk wel mogelijk is en zo ja, wat kan ik verder nog ondernemen ?

Bijdrager
    GrannySmith

Als je vanaf een PC een schijf deelt dan handelt Windows alle toegang tot de schijf af. De Mac ziet gewoon een (zgn. CIFS) netwerk schijf. Hoe die schijf geformatteerd is doet er niet toe omdat Windows dat afschermt.

En een hele partitie ter beschikking stellen zodat de Mac hem als Time Machine drive ziet kan helemaal niet zoals jij dat wil. Je PC is nu eenmaal geen server. Wel is er een terminal commando (even Google raadplegen) waarmee Time Machine op een gedeelde schijf een backup kan maken ook al is dat geen Time Capsule.

Bijdrager
    TheBigZ
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.