10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    chieltje

Time machine backup niet te installeren na crash HD

Goedemorgen allemaal,

Vorige week is mijn harde schijf (de HD van de Fusion Drive) van mijn iMac 27″ (eind 2012) gecrashed. Ik heb er door LJS in Den Haag een nieuwe 3TB schijf in laten zetten.
    Vervolgens heb ik de laatste kopie van mijn Time Machine erop gezet. Duurde lang, ongeveer 20 uur maar nu kom ik erachter al mijn extern gedownloade programma’s en bijna al mijn foto’s er niet op staan. Ik wil nu de installatie opnieuw doen maar ik krijg de melding dat er zich een fout heeft voorgedaan bij het wissen van de doelschijf voor het terugzetten en dat de schijf niet kan worden gewist. Herstarten helpt niet, ik krijg steeds de melding weer terug.

Vraag is nu hoe ik dit wel voor elkaar krijg?

Wat ik trouwens vreemd vind is dat ik heb aangegeven dat alles 1 op 1 teruggezet moest worden maar dat is niet gebeurd. Is er iemand die hetzelfde heeft gehad?

Alvast dank voor alle hulp!

Bijdrager
    SunKeeper

Probeer je het vanaf een netwerkschijf of een USB-schijf terug te zetten?

Bijdrager
    chieltje

Ik probeer het vanaf de Time Capsule erop te zetten, dus Command-R en dan ‘terugzetten vanaf time machine kopie’.
    Yosemite staat er wel op alleen zijn mijn mappen met foto’s en externe programma’s zoals Photoshop allemaal leeg.
    Uitzondering zijn muziek in iTunes en bestanden op het bureaublad.

Sleutelbeheerder
    Night

Misschien moet je een iets andere werkwijze hanteren:

1) Installeer een verse versie van Yosemite op je lege HDD.
    2) Tijdens deze installatie wordt gevraagd of je gegevens van een backup terug te zetten.
    3) Kies nu de TimeMachine backup.
    4) Vervolg de installatie.
    5) Check voor evt. updates.

Inactief
    Anoniem

Is na het inbouwen de Fusion Drive (CoreStorage) weer geactiveerd?
    Het zou zomaar kunnen dat nu alleen de data die op de SSD stond is teruggezet omdat TM het niet als één HD ziet. Of zeg ik nu iets doms?

Bijdrager
    chieltje

Wat jij zegt heb ik ook aan zitten denken. Ik heb net de harddisk gewist en nu wordt alles teruggezet. Duurt alleen wel een uur of 20 voordat ik zie of het nu wèl gelukt is.

Bijdrager
    schnhvn

Wel even de timecapsule met een kabeltje aan je imac koppelen anders duurt het veel en veel te lang…

Bijdrager
    chieltje

Ik heb hem altijd al met een kabel gelinkt. Resterende tijd staat nu op 32 uur voor 2 TB…

Bijdrager
    Joffry

Misschien ten overvloede, maar Ik zou toch eens in overweging nemen om naast TimeMachine een bootable backup aan te houden met behulp van een programma zoals o.a. SuperDuper!

Bijdrager
    chieltje

Dank voor de tip Joffry, ga daar zeker naar kijken!
    Je denkt er niet zo over na tot je harddisk daadwerkelijk een keer crasht…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.