10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Ritsurt

Time Machine backup niet meer te selecteren na upgrade Mountain Lion

Wie kan mij vertellen hoe ik mijn ”oude” Time Machine backup weer kan gebruiken?

Ik had in Lion via Time Machine een backup gemaakt op mijn Time Capsule maar nu met Mountain Lion kan ik die niet meer gebruiken. Als ik naar de Time Machine voorkeuren ga en een schijf selecteer krijg ik de lijst met schijven. Daar staat mijn reserverkopieschijf ”Time Capsule” bovenaan maar als ik die selecteer dan krijg ik rechtsonder de keuze ”verwijder schijf” Als ik die andere Time Capsule selecteer onder ”Andere beschikbare schijven” (zie screenshot) dan komt er te staan ”Gebruik schijf” Dit is dezelfde schijf als die bovenste alleen is die bovenste mijn sparsbundle bestand en die andere Time Capsule de daadwerkelijke harde schijf

Hoe kan ik nu met de Time Machine backup die ik voor de Mountain Lion update gebruikte gewoon mee verder gaan? of moet ik die 2e gebruiken om verder te gaan met mijn huidige backup?

Ik heb ook al geprobeerd met ALT in mijn werkbalk op het Time Machine klokje te klikken en dan de optie ”Zoek op andere reservekopieën” maar dan is die lijst gewoon leeg.

Ik heb al een hoop geprobeerd en ook op internet gekeken maar ik kan niemand vinden met een zelfde probleem.

Bijdrager
    pvbezel

alles staat toch goed, je gebruikt je time capsule voor je back-up.
    nu draai je ML ipv lion, zie het zo….je hebt een backup van windows 95 en nu draai je windows 7, aan die backup van 95 heb je niks meer.
    ik hoop dat je het zo begrijpt:lol:

Bijdrager
    RingoM

Ik heb exact hetzelfde probleem. Of nu ik de ‘bovenste’ Time Capsule gebruik (zie printscreen Ritsurt 10 aug.) of deze verwijder en de onderste gebruik, bij beide krijg ik de mededeling na enkele minuten:

Het schijfkopiebestand ‘/Volumes/Time Capsule van R. M / Macbook pro van R.M. .sparcebundle’ dat voor reservekopie wordt gebruikt, is al in gebruik.

Ik ben een relatieve ‘digibeet’ en weet niet wat ik moet doen.
    Ik begrijp de opmerking van pvbezel (zie boven) maar hoe maak ik nu een nieuwe back-up??
    heel graag reactie en advies. R.M.

Bijdrager
    pvbezel

Verwijderen, want je hebt toch niks meer aan systeembestanden van een vorig systeem

Bijdrager
    pvbezel

Moet je wel ff time machine uitzetten, en dan het geheel verwijderen.
    Dan pas weer TM aanzetten

Bijdrager
    RingoM

Dank voor de snelle reactie.
    Betekent dit dat ik 200 GB aan reservekopiëen moet verwijderen en helemaal opnieuw moet beginnen?
    Ik weet niet hoe ik dat moet doen.

Bijdrager
    fred44nl

je kunt ook proberen om de Time Capsule te verwijderen in Systeemvoorkeuren – Time Machine.
    opnieuw opstarten en daarna de Time Capsule weer selecteren.

Bijdrager
    RingoM

Dank voor het advies.
    ik draai nu in een cirkeltje rond:
    Reservekopieschijven zijn verwijderd.
    Er is nu alleen – AndereTime Capsule (een Time Capsule configureren die niet in de lijst voorkomt)- te zien.
    Als ik die wil configureren geeft hij aan dat er al een Time Capsule is geconfigureerd (wereldbol met daaronder TC van RM, beide met groen lampje).
    Als ik Time machine in de programmabalk wil openen, geeft hij aan: U hebt geen locatie voor Time Machine-reservekopieën geselecteerd. Configureer Time machine. Als ik dat aanklik komt bovenstaande in beeld .
    In Airport-configuratieprogramma staat de Time machie wel met nog ruim 800 GB beschikbaar.

Ik weet niet wat ik nu moet doen.
    Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    fred44nl

het wordt moeilijker, i.p.v. makkelijker:)

lees deze site eens door:

http://pondini.org/OSX/Home.html

Bijdrager
    RingoM

Excuses voor de late reactie.
    Ik weet niet wat ik precies gedaan heb, maar inmiddels worden er gewoon weer reservekopieën gemaakt.
    Dank en groet,
    RingoM.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.