13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

TIme machine backup mislukt elke keer

Ik heb een macbook 1e gen, en ik wil timemachine gebruiken omdat een fresh install wil gaan uitvoeren (dus ik zou mijn programma’s en mijn documenten graag behouden bij een fresh install/ herstel) Maar elke keer als ik timemachine activeer dan is hij bijna klaar 70 gig van de 80 bijv. En daarna gaat hij gewoon niet verder hij zegt dan ook nieuwste backup mislukt?

Hoe los ik dit op, ik heb er een portable hd aangehangen van freecom van 160 gig en mijn eigen hd van mijn macbook is niet eens zo groot dus daar zal het niet aanliggen.

Mijn adapter is erop aangesloten dus daar ligt het ook niet aan?

Heeft iemand een oplossing ?

Bijdrager
    Fierry
    Bijdrager
    mac-addict

is dit ook te vinden in het nl ?, want ik heb mijn schijf al geformateerd mac os uitgebreid

Bijdrager
    RobinH

Als jij je Mac opnieuw wil installeren raad ik je NIET aan dit via TimeMachine te doen….
    Daar heb ik heeeeele slechte ervaringen mee…. Zo ben ik al mijn foto’s kwijt geraakt:cry:

Gewoon je belangrijke documenten, bestanden enz. slepen naar de HD

Bijdrager
    mac-addict

mmmm maar kan ik dan wel mijnsoftware behouden ?

Bijdrager
    RobinH

Dat weet ik niet…. Misschien weet iemand anders een oplossing… :innocent:

Bijdrager
    Pieterr
    ”Remly”

is dit ook te vinden in het nl ?, want ik heb mijn schijf al geformateerd mac os uitgebreid

Het Apple artikel van GuusBeckers gaat niet over het gebruikte filesysteem (Mac OS Extended aka HFS+) maar over het gebruikte partitie schema. Zie ook http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=127548
    Waarop staat dat bij jou?

Bijdrager
    Pieterr

In plaats van Time Machine zou je ook een kloon van je harde schijf kunnen maken met SuperDuper!.

Bijdrager
    mac-addict

MAC OS uitgebreid JOURNALD.

Ik wil gewoon mijn macbook opnieuwen kunnen instaleren en mijn bestanden behouden of kan dat ook gewoon met de leopard cd zelf zonder timemachine te gebruiken ?

Als ik een kloon maak dan zet hij alles weer terug zoals het was toch ?
    En mijn os is een beetje verpest ik heb een programma gebruikt die je mac sneller zou maken hij verwijderde alle overbodige taal bestanden + power mac bestanden (of zo iets dergelijks) Zins dien krijg ik alleen maar errors en is mijn macbook 10 keer zo traag en hij herkent mij nieuwe geheugen niet meer die ik toen der tijd had geinstaleerd.

Dus ik dacht time machine is een goeie oplossing omdat ik alle sofware die ik nu heb staan wil behouden omdat ik geen install cd’s /dvd’s meer heb van die software programma’s

Bijdrager
    Pieterr
    ”Remly”

MAC OS uitgebreid JOURNALD.

Dat is het gebruikte file systeem. Het partitie schema is één van deze drie: MBR (Master Boot Record), APM (Apple Partition Map) of GPT (GUID Partition Table).

”Remly”

Als ik een kloon maak dan zet hij alles weer terug zoals het was toch ?

Een kloon is een exacte kopie van de inhoud van je harde schijf. Maar je hoeft niet de hele kloon terug te zetten. Je kunt alleen die dingen terugzetten die je terug wilt hebben, bv je muziek en je foto’s etc.

Bijdrager
    mac-addict

Maar geldt dat dan ook voor de software ?

Of geldt dat alleen voor de bestanden die ik zelf heb aangemaakt.
    Want het is dus heel belangrijk dat ik mijn software weer werkend kan krijgen zonder dat ik het opnieuw hoeft te installeren (omdat ik mijn installatie bestanden niet meer heb).

Voor de zekerheid: dus jullie zeggen dat het beter is om Superduper te gebruiken om een backup te maken van mijn hele hd en dan de bestanden die ik terug wil na de herinstallatie van leopard terug te slepen vanaf die backup naar mijn vaste hd. ( en op deze manier kan ik dus ook mijn software verslepen naar mijn programma map en dan doen ze het gewoon weer? (ik heb hier over programma’s zoals final cut en adobe software)>

Graag advies :D

Bijdrager
    Pieterr

Het kan allebei (met SuperDuper en met Time Machine).

Niet alle programma’s hebben hun bestanden alléén in de .App folder staan. Het kan dus zijn dat je nog wat extra bestanden moet terugzetten om de boel weer in de oude staat terug te brengen.

Bijdrager
    mac-addict

Waar kunnen ze nog meer staan bedoelt u, de bestanden in de libary?

Of zijn er nog meer files die een programma nodig zou kunnen hebben als ik zoiets wil gaan doen?
    Ik ben hier totaal onervaren mee, en ik denk trouwens dat ik voor superduper ga want timemachine werkt nog steeds niet goed bij mij.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.