5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Huub_

Time Machine backup incompleet

Afgelopen week heb ik mijn MacBook Pro geüpdate naar El Capitan 10.11. Dit allemaal zonder problemen.
    Mijn systeem draait op twee (interne) schijven; op de plek van de Superdrive een SSD en een reguliere harde schijf op de ‘normale’ plaats.
    In OS X is zijn deze schijven ook zichtbaar als twee schijven.
    SSD –> Bevat voornamelijk het besturingssysteem en de map ‘Programma’s’
    HDD –> Bevat mijn Thuismap met alle andere mappen (Downloads / Muziek / Films / Documenten / etc.)

Ik heb thuis twee Time Capsules waar om en om een backup op gemaakt wordt, dus dat zomin theorie veilig moeten zijn. Heb in het verleden ook meerdere malen zonder problemen een time machine kopie teruggezet.

Nu heb ik echter mijn twee schijven samengevoegd tot 1 Fusion Drive (http://www.icreatemagazine.nl/workshop/fusion-drive-maken-harde-schijf-en-ssd-koppelen/)
    Dit ging prima.

Echter, na het terugzetten van mijn time machine kopie kon ik niet meer inloggen; de thuismap kon niet worden gevonden.
    Ik heb vervolgens de schijven weer teruggezet naar de originele staat, dus twee separate schijven en heb toen nogmaals de time machine kopie terug gezet. Ik kan nu wel weer inloggen, maar mis nu wel alle gegevens op de 2e schijf. Alleen de gegevens op de SSD met het besturingssysteem lijken te zijn teruggezet.

Dit lijkt me toch niet de bedoeling? Ik had verwacht dat Time Machine alles op de juiste plek terug zou zetten, ook als de schijfconfiguratie zou veranderen.

Ik weet wel zeker dat alle gegevens, dus ook die van de tweede schijf, in de time machine backup zitten, maar ik kan ze niet terugzetten, ook niet via de migratieassistent, omdat de ‘thuismap niet gevonden kan worden.’

Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft er iemand tips over hoe dit opgelost kan worden?

Bijdrager
    defores

Van time machine zou ik het ook verwachten, de vraag blijft heeft time machine dan wel van alle twee schijven backups gemaakt? (dat is vast wel terug te vinden op de schijf of via de terminal).

Geen ervaring mee maar het zou me niet verbazen dat Apple nog met heel wat fixes voor de laatste release moet komen (bepaalde dingen werken niet of niet consistent of totaal niet).

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt een TM backup ook als gewone HD benaderen, en dan alle bestanden handmatig terug zetten.

Bijdrager
    Huub_

Ik kan helaas volgens mij de TM Backup niet handmatig benaderen.
    De file is niet handmatig te openen bij mij..

Bijdrager
    iMad

De TimeMachine stroom eraf en stroom erop en kan je er dan wel bij?

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  iMad.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.