6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    HummingBoy

Time Machine backup blijft groeien tijdens backuppen

Ik ben mijn HD aan het backuppen zodat ik er een HD in kan doen met meer opslagruimte. Die backup van origineel 150GB is nu tijdens de back up aan het groeien naar 175GB
    De proces bar staat ook helemaal op het eind, maar de “175,3 GB van 175,3 GB” verandert naar “”179,2 GB van 179,2 GB”, etc, hij doet er nu al meer dan een uur langer over.

Wat moet ik doen? Ik snap dit niet, want er staat gewoon geen 175GB op mijn schijf, dat past niet eens.

Alvast bedankt!!!

Bijdrager
    Vinhelper

Gewoon afwachten, Time Machine doet wel vaker vreemde dingen op het eerste gezicht, maar uiteindelijk klopt het toch.

Hij gaat daarna waarschijnlijk door met ”Opschonen…” en dan krijg je de ruimte weer terug.

Bijdrager
    HummingBoy

Ik ben benieuwd, want het is echt vaag..! Hij heeft nu zo’n 180GB gebackupped en staat nu een kwartier stil. Waar komt die 30GB vandaan? Ik laat de MacBook wel aan staan vannacht, dan vervang ik de schijf morgen wel (als hij dan klaar is tenminste).

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Selecteer je Time Machine eens in je Finder en ga dan op de map data staan (zodat je computer ermee verbonden is).

Laat dan dit programma eens draaien. Die laat duidelijk zien wat er allemaal gebackupped werd.

Succes!

Bijdrager
    joke_name

Wil je een schone installatie maken op je harddisk of is een exacte kopie van je harddisk ook goed. Anders kan je namelijk ook gebruik maken van SuperDuper. Hiermee kan je harddisken clonen met elkaar. Zodat je een nieuwe harddisk erin kan doen en dan meteen kan verder werken.

Bijdrager
    HummingBoy

Hey! Het is gelukt met de hulp van het Apple Support forum.
    Het probleem was dat de schijf beschadigd was. Ik heb deze met de Snow Leopard DVD gerepareerd. Toen ging de back up in een keer goed. En nu is hij op de nieuwe interne schijf het systeem aan het herstellen:)
    *Blij blij*

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.