8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Mc Erik

Time Machine Backup beschadigd?

Ik heb problemen met mijn Macbook Pro. Rare blokjes op mijn scherm en na herstart blijft het gaspitje halverwege stilstaan en gaat niet meer verder. opstarten d.m.v. de Snow Leopard DVD lukt ook niet meer. Nou heb ik gelukkig (dacht ik) een recente Time Machine Backup. Na het wissen van de schijf en het terugzetten van deze Backup gaat het even goed en daarna hetzelfde euvel. Nou lijkt het dat het probleem al in die Backup zit. Kan dat? Alvast bedankt voor de reacties.

Erik

Bijdrager
    ququlequ

Rare blokjes in je scherm…grafische kaart misschien kapoet?

Bijdrager
    SunKeeper

Ik denk eerder dat het probleem inderdaad in je Mac zit…

Wis je schijf nog eens en probeer een schone installatie uit te voeren als test.

Lukt dat wel?

Bijdrager
    Afroman

Ik zie hier inderdaad meer grafische hardwareproblemen dan daadwerkelijk de backup.

Rondje APR zou ik zeggen. Zeker als je het gewoon aan kunt tonen. (en dus niet “af en toe” tevoorschijn komt)

Bijdrager
    Mc Erik

Bedankt voor de reacties. Die blokjes treden maar heel even op, net voordat hij vastloopt. Vervolgens start hij dus niet meer op, ook niet met DVD. Kan dat door de grafische kaart komen? Als ik hem aan de iMac hang in Target-mode kan ik de schijf trouwens feilloos benaderen. Ik ga van het weekend een schone installatie uitvoeren. Ik houd jullie op de hoogte.

Erik

Bijdrager
    Mc Erik

Mmmm, zelfs na opnieuw formatteren start hij niet op met DVD…. Help!!!

Bijdrager
    Thoomas

Een keer precies hetzelfde probleem gehad met m’n iMac. Ter reparatie weggebracht, bleek aan de videokaart te liggen. Reparatiekosten: ongeveer 180 euro (als hij buiten de garantie valt).

Bijdrager
    Mc Erik

Dan ga ik daar maandag mee aan de slag.

Dankjewel,
    Erik

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.