6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Baing

Time Machine backup benaderen vanaf andere Mac

Beste OMTers,

Van de week heb ik mijn 27″ iMac ingeruild voor een 15″ MacBook Pro, dit omdat ik meer mobiel wilde zijn en een SSD wilde plaatsen zonder garantie te verliezen.

Nu is deze schijf een stuk kleiner dus kon ik niet mijn Time Machine backup terugzetten. Tegelijkertijd vond ik het een mooi moment een schone installatie uit te voeren en mijn bestanden op te ruimen.

Het probleem is echter dat ik nu geen toegang meer heb tot vele bestanden op deze backup (geen bevoegdheden via Finder). Heb al geprobeerd met de ‘option’ toets ingedrukt op Time Machine te klikken en van daar uit naar “zoeken op andere reservekopieschijven…” te gaan. Dit leek in eerste instantie te werken, helaas kon ik alsnog niet de juiste bestanden benaderen omdat hij naar de nieuw aangemaakte backup terugspringt.

Hoe kom ik dus vanaf mijn nieuwe MacBook pro in mijn oude Time Machine backup zonder problemen met bevoegdheden? Ik werk overigens op Lion.

Graag hoor ik jullie mening, alvast bedankt.

Bijdrager
    computer space

Appletje I op de schijf en “negeer eigendomsrechten” aanvinken?

Bijdrager
    fred44nl

en dan hebben we nog de Migratie-assistent.

Bijdrager
    Baing

@Fred44nl
    Uiteraard migratie assistent geprobeerd, dan kan ik alleen gehele mappen kopiëren. Aangezien er nu een kleine 256GB SSD in zit gaat dit niet zomaar aangezien ik maar gedeelte van mn films over wil (kan) zetten om te bewerken. Of zie ik iets over het hoofd?

@computer space
    Dat ga ik nog even proberen inderdaad, nu niet thuis. Had het al wel via mapopties geprobeerd maar daar kon ik het niet wijzigen (ook niet na unlocken van het slotje).

In ieder geval fijn dat jullie meedenken!

Bijdrager
    fred44nl

in Lion kon je naar hartelust “rommelen” in de TimeMachine-backup met Finder.
    echter in Montain Lion gaat dat niet meer.

als je nog een extra externe HD zou hebben, dan kun je de films wellicht met de Migratie-assistent naar die extra HD terugzetten.
    zeker weten doe ik dat echter niet.

Bijdrager
    Baing

Van apple kreeg ik de tip om alles eerste kopiëren in één folder en dan “info” te checken daar de map de goede bevoegdheden te geven en dan op “pas toe op alle ingesloten onderdelen..” te klikken bij het tandwieltje.

Gezien het gedoe en ik niet weet of dat gaat werken ga ik het proberen via een andere HD te doen. Nu nog iemand vinden die er eentje heeft met ruimte;) haha.

Bedankt voor jullie info! Hier moet het mee lukken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.