6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jan

[opgelost] Time machine back-ups

Mijn iMac met macOS Sierra 10.12.1 maakt met Time Machine de dagelijkse back-ups.
    De iMac geeft aan dat er te weinig ruimte is om een back-up te maken.
    De backup schijf is 1TB met nog 225 GB ruimte.

Mijn vraag aan u is:
    Over de maand april j.l. heeft de Time Machine de dagelijkse back-ups niet gewijzigd naar de wekelijkse back-ups wat hij altijd aan het eind van de maand moet doen, in de vorige maanden heeft hij dit wel goed gedaan.
    Wanneer gaat de Time Machine de oude bestanden verwijderen om ruimte vrij te maken.

Heeft iemand een TIP wat hier aan te doen is om dit naar behoren te laten functioneren.
    Mijn dank voor u hulp in deze.

Bijdrager
    fred44nl

hoe groot is de HD van de iMac en hoeveel is daarvan vrij of gebruikt ??
    hoe groot is de backup die TimeMachine graag zou willen maken ??
    dat kun je zien in Systeemvoorkeuren – TimeMachine, als je een backup handmatig start.
    waarom denk je dat TimeMachine de dagelijkse backups niet heeft gewijzigd in wekelijkse backup ??
    overigens worden er geen backups gewijzigd, maar er worden backups verwijderd, tijdens het opschonen.
    allemaal vragen, maar het gaat om de antwoorden ??

Bijdrager
    Jan

Hallo Fred, Bedankt voor de snelle reactie.
    Foto’s geven een duidelijker beeld dan een verhaal vandaar als bijlage de foto’s.
    Ik ben er altijd vanuit gegaan dat de Time Machine alleen van de wijzigingen een nieuwe back-up maak, maar ik zie nu pas dat de volledige back-up 192GB is of is dit mijn fout.
    Hopelijk kun je mij hiermee verder helpen en nogmaals bedankt.
    Jan

Van moderator:
    Geen monologen a.u.b. Je kan je eigen berichten eenvoudig aanvullen en wijzigen via het driehoekje in je avatar.

Bijdrager
    fixar

Als ik zo naar de schermafbeeldingen kijk is er inmiddels alweer netjes een backup voltooid om 11:53

Zoals beschreven in het venster “timeMachine” in de systeemvoorkeuren worden er backups van de laatste maand bewaard…zo te zien gebeurt dat ook netjes. Let op dat het hier om de afgelopen maand gaat en niet om de afgelopen KALENDER-maand, dus dat betekent dat er op dit moment backups worden bewaard van alle dagen tussen 3 april en 1 mei

Kortom: geen reden voor paniek, alles lijkt te werken zoals het hoort.

Bijdrager
    fred44nl

bij mij ziet het er precies zo uit en dat klopt ook.
    kijk maar naar de volgende afbeelding:

en dan gaat het om: “Dagelijkse reervekopieĆ«n van de afgelopen maand.”

Bijdrager
    Jan

Fixar en Fred bedankt voor de informatie,
    ik ben dan op het verkeerde been gezet door de mededeling dat de Time Machine geen back-up kon maken wegens te weinig ruimte op de schijf.

Topic sluiten a.u.b..
    (y)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.