4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    bob0172

time machine back up op nieuwe harddisc.

Ik heb een timemachine backup gemaakt op een nieuwe harddisc.
    Nu wil ik booten van die nieuwe hd, maar deze wordt nu niet gezien.
    Wat moet ik doen om te boeten met de nieuwe hd incl timemachine back up van de oude?

Bijdrager
    fatboysmart

Je kunt niet booten vanaf een TimeMachine schijf. Het is een backup en geen kloon.
    Als je de backup in z’n geheel wil terugzetten, dan start je de computer op van de OS/X DVD en kies je bij installatie dat je wilt herstellen van de TimeMachine schijf.

Als je echt wilt klonen zodat je kunt opstarten van een externe schijf kan ik je SuperDuper aanbevelen.

http://www.shirt-pocket.com/SuperDuper/SuperDuperDescription.html

Als je externe schijf groot genoeg is, zou je hem in 2 partities kunnen verdelen, en de ene gebruiken voor de kloon met SuperDuper, en de andere voor de TimeMachine backups.

Bijdrager
    bob0172

Humm erg teleurstellend.
    Mijn harddisc gecloned naar mijn nieuwe hd met superduper.
    Nu boot ik met die nieuwe hd met de superduper copy erop,,,,,,
    Nee, hij doet het niet, start niet op.

Wordt nog een vervelend klusje zo.
    Wat kan hier aan de hand zijn?

Bijdrager
    fatboysmart

Het zou kunnen dat de externe schijf niet goed geformatteerd is. Als je van een externe USB partitie wilt booten moet hij het GUID partitie schema gebruiken.

Je kunt dit controleren met schijfhulpprogramma bij de partitie tab, en dan de options knop.

Mocht daar het verkeerde schema gekozen zijn (dus niet GUID), dan moet je de schijf opnieuw formatteren en opnieuw superduper draaien.

Hoop dat het duidelijk is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.