21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    den elias

time machine back up met FAT32

Ik wil graag van mijn Mac een back-up maken, liefst met time machine. Hiervoor heb ik de externe harde schijf geformateerd naar FAT32. Maar Time Machine zegt dat dit niet gaat ? Ik zou graag FAT 32 willen behouden om ook backups te nemen van de ps3.

de externe hdd is 500gb:wink:

Bijdrager
    Rickje

Kan niet of je moet andere software dan time machine gebruiken om te backuppen.

Of lees:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1337297

Bijdrager
    Beech

Dat gaat dus echt niet! Neem gewoon een aparte schijf voor uitsluitend TM. Lees hier.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Partities maken dus…

Bijdrager
    GoeieDag

Geen partities.
    Een backup moet extreem betrouwbaar zijn, en daarbij helpt dit soort gerommel niet.
    Beste oplossing is een tweede externe HD kopen, inderdaad.

Bijdrager
    mowat

@GoeieDag
    Wat is er fout met partities? Ik werkt al 25 jaar met partities en heb nog nooit “gerommel” gehad. Mijn timemachinebackup staat ook op een partitie van een externe HD , en mijn 2 iMacs starten op met systemen van tiger tot mountainlion op interne HD’s , allemaal op diverse partities . En bovendien staat er van alles ook nog een superduperkopie op elk een aparte partitie op externe HD’s. Je mac ziet ze gewoon allemaal als een aparte schijf en geeft verder geen enkel probleem.

Bijdrager
    den elias

Dus gewoon 1 partitie Mac OS en 1 partitie FAT 32

Bijdrager
    GoeieDag

Het kan zeker wel Mowat. Jij wel. Maar het gaat ook zeker wel fout, en dat wordt nogal eens pas opgemerkt als je de back-up nodig hebt. En dan is het weer te laat.

Het rare van een backup is dat het eigenlijk alleen maar een sta-in-de-weg is. Gedoe om niks. TOTDAT je ‘m nodig hebt. En dan mag ie nooit teleurstellen. En hoe meer activiteiten je met het ding onderneemt, hoe groter de risico’s worden.
    En met de huidige prijzen van HD’s kies ik voor boter bij de vis…

Bijdrager
    k-the-ripper

Backup delen voor ook PS3 ?
    Valt weinig te backuppen voor een PS3 of je moet nog over een zg jailbreak model beschikken.
    In dat geval is zelfs de volledige 500GB al verrot weinig. :) (ik heb er zelf nog 1 en alleen killzone 3 en resistance 3 nemen dan al 90GB in beslag:) )

HD’s kosten echt niet zoveel meer , ik zou niet gaan lopen tobben en er gewoon een externe bijkopen voor TM, zoals al aangegeven door anderen : weet je zeker dat je iets hebt om op terug te vallen in geval van nood.

Time Machine heeft mij toch al een paar keer gered van of hardware faillures of stommiteiten van mijn kant.(vooral dat laatste)
    Als je er dan achter komt dat je setup niet lekker is om bv alles in 1x terug te zetten heb je toch een probleem.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Backup die schijf dan ook meteen, als je toch al bezig bent…

Bijdrager
    iKweethetbeter

GoeieDag heeft al verschillende keren verteld wat je moet doen, doe dat dus ook gewoon!

TM vereist een HFS+ filesysteem, dus formatteer je TM schijf dan ook zo.

Daarbij is FAT32 een antiek filesysteem, exFAT is waarschijnlijk beter om je PS3 te backuppen.

Bijdrager
    den elias

Nu heb ik gewoon 2 partities gemaakt op de harde schijf van 500GB.

Dus 1 partitie FAT32(voor PS3) en 1 partitie MAC OS.(Voor mac)

De 2 partities zijn elk 250Gb groot.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Zou moeten werken, maar als je de post van iKweetwelbeter had gelezen had je beter exFAT kunnen doen.;)

Dit werkt ook wel denk ik hoor! Gewoon proberen dus.

Bijdrager
    den elias

FAT32 werkt ook met de PS3, dus had ik dat maar gepakt. Is er een verschil met exFat en FAT32 ?:smile:

Bijdrager
    verwijderd-profiel
    Bijdrager
    den elias
    JeroenJK op 25 september 2012

Jep.

Werkt exFat met de PS3 ?

Bijdrager
    iKweethetbeter

Daar kom je zo achter!

Bijdrager
    iKweethetbeter
    den op 25 september 2012

Nu heb ik gewoon 2 partities gemaakt op de harde schijf van 500GB.

Dus 1 partitie FAT32(voor PS3) en 1 partitie MAC OS.(Voor mac)

De 2 partities zijn elk 250Gb groot.

Opeens schiet me een spreekwoord te binnen, iets met wind en goede raad…

Beloof me dat je over een jaar niet met de vraag komt: “Help, de harde schijf van mijn computer is overleden en ik kan niet opstarten vanaf de TM backup disk!”

Bijdrager
    den elias

Hallo

Ik was rond 16u een back-up aan het uitvoeren van ongeveer 40GB (Mac).

Nu (20u40) zit het maar rond de 21GB. Dit gaat erg traag ondanks ik USB 3.0 gebruik.

Is dit normaal of kan ik er iets tegen doen ?

Bijdrager
    Stirf

Normaal bij een eerste TM back up, dus geduld.

Bijdrager
    mowat

Ik vind TM best een goed systeem om per vergissing verdwenen bestanden mee te recupereren of om bij overschakeling op een andere mac alles over te zetten , maar het spijtige is dat je er bij normaal gebruik niet van kan opstarten. Daarom maak ik ook altijd en regelmatig een Superduperkopie van mijn schijf. Als er dan iets foutgaat met je HD kan je tenminste opstarten van je Image en gewoon verder werken. En na vervanging van je HD alles met 2 klikjes terugzetten.Dus , ik laat ze naast mekaar leven.:wink:

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.