9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    McAd

Time machine back up loopt vast op veel te groot lijkend Iphoto bestand

Aan foto’s heb ik binnen Iphoto ruim 15 GB opgeslagen, meldt het programma. Dat lijkt mij reeel. Vraag ik echter via Finder op hoeveel geheugenruimte Iphoto inneemt is dat ruim 300 GB. En precies om die reden loopt het maken van automatische back ups met Time Machine nu vast. Zonder dat te melden heeft Time Machine bovendien mijn eerdere backups weggegooid. Wat is er aan de hand?

Bijdrager
    AppleStef

Zonder dat te melden heeft Time Machine bovendien mijn eerdere backups weggegooid. Wat is er aan de hand?

Dat is omdat je HD waarschijnlijk vol was en dan wist die de oude. Je kunt ook instellen dat die je verwittigd als het gebeurd maar het staat standaard uit volgens mij.

Bijdrager
    mowat

Zitten er misschien geen pak foto’s in de prullenbak van Iphoto. Of heb je veel foto’s bewerkt waarvan iPhoto een kopie bijhoudt ?

Bijdrager
    McAd

Ik heb wat namen toegevoegd, wat plaatsen, wat rode ogen gereduceerd en wat albums gemaakt. mag allemaal geen naam hebben volgens mij

Bijdrager
    McAd

Er zit overigens nog 200 GB op mijn externe hd terwijl hij een kopie van 300 GB wil maken. Time Machine voegt toch elke keer alleen de wijzigingen toe aan de eerder gemaakte back-ups en maakt niet elke keer een compleet nieuwe back-up?

Bijdrager
    arjankamp

Klopt. Tc maakt backups van gewijzigde bestanden. Zitten er ook nog video in je iphoto bibliotheek? Ook bewaart iphoto altijd de originele foto bestanden. 300 gb is ineens wel erg veel.

Bijdrager
    www.project-euh.com

Als het echt in iPhoto zit: even je iPhoto library repareren.

iPhoto opstarten terwijl je commando + option (appel + alt) ingedrukt houdt. Daar krijg je een aantal opties. Kan wel even duren afhankelijk van de opties die je selecteert. zie ook http://support.apple.com/kb/ht2638

Bijdrager
    mowat

Heb je de externe HD uitgezonderd van backup in je opties in timemachine want anders neemt hij die 200 GB ook mee en dan zit je samen met alles op in interne schijf al gauw richting 300 GB .

Bijdrager
    Beech

Let op: de prullenbak IN iPhoto. Als je die nooit leegt kan iPhoto erg groot worden!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.