12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Blue helmet

Time Machine back-up loopt door [OPGELOST]

Mijn TM back-up’s liepen niet goed, dus alles verwijderd en de Time Capsule schijf gewist om volledig schoon te beginnen. Echter bij de start van het maken van een reserve kopie geeft TM aan

Dus ruim 186 Gb, echter van ongeveer 150Gb geeft TM niet meer weer …Gb van 186Gb maar zijn beide getallen gelijk aan elkaar

dan hoop je dat TM stop bij 186Gb, niet dus. De reserve kopie blijft doorlopen zonder die aangeeft tot hoe ver

Het draaien van de reserve kopie loopt nog, laten lopen?

Wat kan de oorzaak zijn en hoe te verhelpen?

Bijdrager
    fred44nl

gewoon laten doorlopen.

Bijdrager
    Blue helmet

Ik heb de reserve kopie laten gaan en inderdaad is de kopie nu klaar met als resultaat

Ik ben blij weer een reserve kopie te hebben maar opvallend is wel dat de reserve kopie niet 186Gb groot is maar 266Gb en dat het aantal bestanden niet 891.155 is maar 643.598

Is er een verklaring voor het verschil in bestandsgrootte en aantal bestanden?

Bijdrager
    Blue helmet

Om 13:04 uur begon er geen nieuwe TM kopie te draaien. Op zich niet opmerkelijk omdat er geen wijzigingen waren en TM gaf aan ‘volgende kopie: vandaag om 14:04’. Wel opmerkelijk dat TM om ongeveer 13:20 uur wel weer begon te draaien en nog steeds draait.

en loopt nog

Tevens is opmerkelijk dat TC volgende info geeft

Ofwel gelijke info als na het maken van de eerste kopie maar nu in 6519.361 plaats van 643.598. Het aantal gebruikte Gb’s loopt niet op?

Ik laat TM maar draaien maar TM zou na de eerste volledige reserve kopie nimmer weer een dergelijke kopie mogen draaien??

Bijdrager
    Haike

Das niet normaal nee, TM draait na de eerste kopie alleen de wijzigingen, vaak zijn dat maar enkele min. Of zelfs minder. Weet je zeker dat die schijf die je gebruikt helemaal schoon was?

Bijdrager
    Blue helmet

Nee, ik ben er niet 100% zeker van dat de TC schijf helemaal schoon was. Omdat eerder na het wissen en een kleine 600Mb (3 bestanden) waren blijven staan. Echter ik kon niet een manier vinden omdat nog eens te controleren voordat ik weer een reserve kopie ben gaan draaien.

Bijdrager
    Blue helmet

Tweede kopie gestopt na 150Gb. Ga TC schijf weer wissen en opnieuw een reserve kopie draaien in de hoop dat daarna het probleem verholpen zal zijn

Bijdrager
    Blue helmet

Na het wissen op de snelle manier van de TC schijf blijven er 3 bestanden staan?

Behalve met nullen overschrijven of 7x, is er een snellere manier? Bij met nullen overschrijven geeft het systeem aan dat dat 10 uur zal duren….

Bijdrager
    Blue helmet

Als ik van mijn sparsebundel van de pakket inhoud toon dan zie ik

welke files mag ik hier van verwijderen zonder problemen?

Bijdrager
    fred44nl
    Blue op 27 augustus 2012

welke files mag ik hier van verwijderen zonder problemen?

hier mag je niks van weggooien, want dan zit je te knoeien in een database-systeem.
    in ML kan je er zelfs niets meer aan veranderen.

de hoeveelheid data van een TM-backup wordt op de TC zelf inderdaad anders weergegeven, dan in Finder.
    hoe dat komt weet ik niet, maar de verschillen zijn niet groot.
    dat heb ik ook al eens gezien.

een lege schijf heeft al gauw enkele hidden files.
    .DS_Store is er bijv. één van.
    ga er maar eens naar toe met Terminal en doe dan ls -al
    dan zie je ook de hidden files, maar die kun je ook op een andere manier weergeven.

Bijdrager
    Blue helmet

Bedankt voor je input. Mij gaat het om de 3 bestanden (662,8Mb) die maar niet te verwijderen zijn. Sterker nog, als ik gewist heb zie ik alleen nog gebruikte ruimte van 662,8Mb maar als ik de iMac opnieuw opstart dan blijkt er niets verwijderd te zijn

Waarschijnlijk zit het probleem in die 3 bestanden.

Bijdrager
    Blue helmet

Probleem is uiteindelijk, met behulp van Apple helpdesk, opgelost door schijf te wissen en vervolgens spotlight te indexeren. Daarna een reserve kopie te draaien, nu loopt Time Machine weer correct!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.