8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Time Machine back up groot op MBP retina

Mijn MBP heeft elke keer een vrij grote back up via time machine. (40-50gb) komt dit soms omdat ik mijn MBP maar om de zoveel dagen thuis gebruik/aan heb staan? Als ik dus de MBP heel even gebruik, krijg deze natuurlijk nooit de tijd om de back up af te ronden. Ik moet deze dus bewust aan zetten en laten staan. (Power NAP is overigens aangevinkt. De MBP is namelijk wel elke dag in huis, alleen dicht)

Mijn iMac staat altijd aan (tevens server) en deze backups zijn ca 500-600b groot. Uiteraard gebeurd dit elke uur omdat deze altijd aan staat.

Verklaard bovenstaande het verschil?

Bijdrager
    Afroman

-Download je een hoop?
    -Maak je gebruik van virtual machines?

Inactief
    Anoniem

Hoi Afroman, ik download niet veel, alleen via dropbox, maar die is uitgesloten van de backup. en inderdaad een virtual machine ivm MS Project…… ;-|

Inactief
    Anoniem

Ik gebruik de virtual machines ook op mijn iMac en daar heb ik het niet, wellicht omdat deze vaker een backup maakt?

Bijdrager
    Afroman

Als je een keer een virtual machine opstart dan maakt Time Machine een hele back-up van de gehele file. Als je file 80 Gb is is je back-up elke keer minimaal 80Gb als je het eens hebt opgestart.

Inactief
    Anoniem

Thnx, dan zal dat het zijn. Ik zal de VM even uitsluiten in de back up.

Bijdrager
    SunKeeper

Daarom kun je virtuele machines beter van Time Machine uitsluiten.
    Als er echt hele belangrijke zaken in staan kun je er beter een handmatige backup van maken op een moment dat het jou uitkomt.

Andere manier is om een tweede virtuele harde schijf aan te maken en die op een locatie zetten die wel in je Time Machine backup zit. Die schijf kun je dan uiteraard veel kleiner maken of dynamische grootte. Daar plaats je dan alle belangrijke documenten op.

En een nachtje je MacBook Pro aan laten staan kan ook geen kwaad. Mijn MacBook Pro staat (mits aan netvoeding) altijd aan.

Bijdrager
    Afroman

Ik weet niet wat je virtueel draait. Maar als je Windows virtueel draait zou ik vanuit de virtuele machine een back-up maken.;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.