3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    hen3

Time Machine back-up gedeeltelijk terugzetten

De afgelopen jaren heb ik Time Machine braaf back-ups laten maken van een 1TB harddisk. Gelukkig heb ik de back-ups nooit nodig gehad. Nu ga ik echter van een iMac met 1TB schijf naar een exemplaar met slechts 500GB aan boord. Als ik het goed heb begrepen kan ik de externe back-up schijf gewoon aan de nieuwe Mac hangen en dan zaken weer terugzetten door de meest recente datum te selecteren en dan de bestanden of applicaties te selecteren. Mijn vraag hierbij: wordt dan alleen de applicatie teruggezet of ook de bijbehorende database? Zo heb ik bv de database van iTunes, iPhoto en nog wat andere gegevensverzamelingen niet op de standaard locatie staan.

Bijdrager
    iMac Lover

Kan dit niet met de migratie assistent?

Gr

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Als ze niet op de standaardlocatie staan, zet je ze toch met de hand terug op dezelfde manier? Opzoeken in het Time Machine-venster en dan terugzetten op de plek waar je ze wilt hebben. Als je de map Bibliotheek uit je thuismap ook overgezet hebt (let wel: die is normaal gesproken verborgen), zullen de voorkeuren van de programma’s meegekomen zijn; voor iTunes moet je ook de map Muziek/iTunes overzetten.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  Jakko Westerbeke.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.