4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    m4diving

Time Machine back up blijft hangen. (opgelost)

Wie kan mij helpen met het volgende probleem.

Mijn computer is een MacBook Pro, 13 inch late 2011, i5 met 8GB RAM en laatste versie van OS-X Sierra.

Na installatie van een SSD (Samsung Evo 850), welke in de plaats gezet is van de optical drive, is mijn computer weer lekker snel en draait probleemloos. Echter als er een back up op mijn Time Capsule gemaakt moet worden stopt deze back up op 288,90 GB van de 446,56 GB.

De Time Capsule (2 TB) heeft nog 80 GB vrije ruimte en zou uit zichzelf ruimte vrij moeten maken, maar ik dacht dat daar misschien wel het probleem lag en heb een externe HDD van 2 TB aangesloten en deze als back up schijf aangewezen. Helaas blijft deze Time Macine back up weer hangen op precies hetzelfde punt (288,90 GB van de 446,56 GB). Al een paar keer opnieuw geprobeerd en ook al eens drie dagen gewacht om te zien of het vanzelf uiteindelijk verder zou gaan, maar helaas.

Er zijn andere manieren om een back up te maken, maar ik zou graag mijn Time Capsule weer willen gaan gebruiken.

Ik heb al gezocht op internet, maar daar kom ik alleen uit bij back-ups die blijven hangen in de voorbereiding.

Iemand?

Bijdrager
    tinus_omt

Je kan in de console kijken wat er misgaat. Misschien is de disk in je Time Capsule wel kapot. Het kan ook dat er iets geks met je netwerk aan de hand is.

Ik heb ook een paar keer gehad dat de backups bleven hangen maar dan kwam het doordat er USB harddisks aan de machine hingen die vastgelopen waren. Dat kun je dan oplossen door ze los te trekken en opnieuw aan te sluiten (heb je helaas wel risico op gegevensverlies) of als het kan opnieuw op te starten. Maar waarschijnlijk blijft het afsluiten dan ook hangen.

Bijdrager
    m4diving

Dank voor je reactie,

Ik heb het nu op kunnen lossen denk ik. Elke keer als de Time Machine back up bleef hangen (op de aangesloten externe schijf), heb ik op “sla deze reservekopie over” geklikt. Door daarna in Time Machine voorkeuren de tot dan toe opgeslagen data uit te sluiten van de reservekopie, zie opties: Laat deze onderdelen weg uit reservekopieĆ«n, en daarna opnieuw “maak nu reserve kopie” te klikken, is er uiteindelijk een volledige reservekopie ontstaan.

Dit lijkt mij zeker niet de manier om het normaal gezien voor elkaar te krijgen, maar het heeft voor mij wel gewerkt.

Nu bezig met de Time Capsule helemaal te wissen en ga het daarna nog eens proberen daar weer de backups op te krijgen.

To be continued………

Uiteraard als er iemand een betere manier heeft wil ik het graag weten zodat ik en anderen dit probleem in de toekomst makkelijker kunnen oplossen.

Bijdrager
    m4diving

Helaas wilde de back-up op de Time Capsule niet werken, het bleef elke keer “hangen” met nog 129,73 GB nog te gaan.
    In recovery modus opgestart en schijf-EHBO vond wel een probleem wat opgelost kon worden dus ik dacht dat het nu wel zou lukken, maar helaas.
    Deze keer bleef het weer “hangen” met nog 127 GB te gaan. Erg frustrerend natuurlijk.

Na de laatste update (Sierra 10.12.2) loopt de back-up ineens zonder problemen. Probleem opgelost! Heel fijn, maar ik weet nog steeds niet waar het precies aan heeft gelegen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.