4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    CasperB

Time Machine back-up

Beste,

Afgelopen week heb ik op mijn Mac een clean install uitgevoerd.
    Voordat ik een clean install heb uitgevoerd, heb ik altijd gebruik gemaakt van Time machine, om mijn bestanden te back-uppen. Momenteel ben ik bezig met het terugzetten van mijn belangrijkste bestanden. Nu vroeg ik mij af hoe ik Time Machine weer kan inschakelen op de Mac, zodat TM vervolgens weer back-ups maakt.

Is het een kwestie van opnieuw instellen, of moet het nu op een andere manier, aangezien ik mijn oudere back-ups van v├│├│r de clean install nog op de schijf heb staan en is er de mogelijkheid voor deze back-up te laten staan of ergens op een andere schijf te plaatsen als back-up van de back-up.

Gaarne hoor ik van jullie.

Mvg.
    Casper B

Bijdrager
    fred44nl

als de TM-backup op een Time Capsule staat, dan heb je een folder met de naam van jouw Mac.sparsebundle.
    die naam kun je veranderen in bijv. oude naam.sparsebundle (het laatste deel moet je wel zo blijven noemen).
    daarna kun je TM opnieuw instellen en laten draaien.

Bijdrager
    wynand

Nadat je osx opnieuw geïnstalleerd hebt ga je naar systeemvoorkeuren en dan naar de instellingen van timemachine. Daar kies je de locatie voor de backups. In mijn geval was dat de timecapsule. Vervolgens komen je nieuwe backups keurig op dezelfde plaats als de oude backups. Toevallig heb ik dit pas gedaan.

Bijdrager
    CasperB

Het enige verschil en handig te vermelden is dat ik geen gebruik maak van Capsule, maar van een normale harde schijf.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.