7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Framegote

Time Machine "al in gebruik" (!?)

Vanmorgen kreeg ik, zoals ik de laatste tijd regelmatig krijg, zodra ik mijn MacBook Pro open doe de melding

Toen ik gistermorgen tot mijn afgrijzen mijn MBP niet meer kon bereiken en MacOS er opnieuw (op een schone schijf!) op moest zetten, bleek dan ook dat die backup niet bereikbaar was.

Ik heb dus mijn WD Mycloud ingesteld als schijf voor mijn backups. Dat is makkelijk, want die kan je overal vandaan bereiken.

Ik heb nu dus 2 vragen:

1. Waarom krijg ik die melding?

2. Ik heb een andere schijf waar “wat oudere” backups op staan. Hoe kan ik die bereiken?

Moderator
    Night
    1. Herstart de WD drive eens en probeer het opnieuw. Blijft het probleem bestaan, lees dit artikel dan eens door en kijk of dat je dichter bij een oplossing brengt.
    2. Door ‘die andere’ disk te selecteren in  > Systeemvoorkeuren > Time Machine

Bijdrager
    GoeieDag

Je weet wel dat een TM op een NAS (behalve op een TC) niet ondersteund wordt door Apple? Die ondersteuning wordt daarom wel gegeven door de maker van de NAS, maar de vraag is of dat altijd betrouwbaar zal zijn…

Bijdrager
    Framegote

Ah, dat wist ik niet. Vandaar.

Andere vraag: hoe kan ik de backups op een andere schijf lezen? Er staan er wel een hoop, maar TM ziet ze niet.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat zijn dat dan voor backup’s, op die andere schijf?

Bijdrager
    Framegote

Dat zijn tm backups van dezelfde MacBook Pro, alleen dan op een andere externe HD. Die was op een gegeven moment vol en mij werd gezegd een andere HD te kiezen voor een nieuwe backup (door tm).

Ik heb mijn mbp helemaal opnieuw moeten installeren ivm een crash. Hij was dus alsof hij zo uit de doos kwam. Het kan best zijn dat zn naam nu iets anders is dan eerst, waardoor ook de backup naam iets anders is. Maar ik zou wel graag die backups kunnen lezen en (zo mogelijk) deels gebruiken.

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt gewoon die backup file in de Finder openen, er doorheen navigeren en bestanden naar believen eruit vissen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.