4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    pensioen

Time Machine

Wie kan mij raad geven?
    Ik heb net een nieuwe iMac aangeschaft met Mac Os X Leopard. ( Geweldig apparaat )
    Tijdens het upgraden van Adobe LigtRoom 2 naar 2.2 ben ik mijn foto’s van de laatste vakantie kwijtgeraakt.
    ( zal wel eigen stomme schuld zijn, maar helaas weg zijn ze )
    Nu ben ik zo ver dat ik ontdekt heb dat eer ook Time Machine in Leopard zit, en ik heb een externe harde schijf.
    Dus nu die Time Machine activeren, volgens het boekje tot ik Time Machine van uit naar aan zet, krijg ik de mededeling : “Mislukt” en krijg de knop “WIJZIG SCHIJF” en dat durf ik nu niet zomaar, op mijn externe harde schijf staan circa 3000 foto’s.
    Wat gebeurt er als de schijf wijzig ? Blijven mijn foto’s wel staan ?
    Wie kan mij hierop een goed advies gevn ?:? :roll:

Bijdrager
    Pieterr

Staat er veel data op die externe schijf? Het is aan te raden een aparte externe schijf (of op z’n minst een aparte partitie) voor Time Machine te gebruiken.

Je zou om te beginnen die 3000 foto’s terug op je iMac kunnen zetten.
    Als je een Time Machine backup van je iMac schijf laat maken, zullen de foto’s dan ook meegekopieerd worden.

Verder kun je nog even controleren of de externe schijf geformatteerd is op “Mac Os Uitgebreid (Journaled)”. Dat is namelijk het formaat wat je nodig hebt voor een Time Machine backup op een (direct aangesloten) externe schijf. Zie voor een uitgebreide uitleg: Formatting & Partitioning a Hard Drive in OS X – Tiger and Leopard.

Bijdrager
    pensioen

Bedankt voor de tip.
    :wink:
    Het antwoord is eenvoudig en logisch, maar je moet er maar opkomen.:wink: :D :apple:

Bijdrager
    Pieterr

Vertrouw ook niet blind op Time Machine voor de backup van je foto’s, maar brand zo af en toe ook een DVD met je foto’s. Niet dat DVD’s het eeuwige leven hebben, maar een extra kopietje is nooit weg.;-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.