7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    wim

Time machine bestanden niet te verwijderen uit prullenmand

Dag, met de overgang naar een nieuwe Mac-mini heb ik een gek probleem.

Ik maak altijd reservekopieën via Time machine op een externe schijf. Ik wilde daar met de nieuwe Mac-mini een nieuwe start mee maken dus ik probeerde de backups op de externe schijf te verwijderen. Die staat dus nu in mijn prullenmand maar daar krijg ik het niet verwijderd. Hij is daar eindeloos mee bezig maar zonder resultaat.

Weet iemand hoe ik dat aan kan pakken?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Night. Reden: Titel verhelderd
    Inactief
    Anoniem

Waarom niet gewoon die schijf geformatteerd? Een TM backup bestaat uit tienduizenden bestanden, dat kan de boel aardig verstoppen. Er zijn Terminal commando’s om de Trash te legen, beter iets minder gevaarlijks als https://www.titanium-software.fr/en/onyx.html gebruiken om alsnog alles uit de prullenbak te verwijderen.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat werkt inderdaad niet op die manier.

Gewoon opnieuw formatteren zoals hierboven al wordt aangeraden en opnieuw beginnen met TM.

Bijdrager
    GoeieDag

En als je die externe HD hebt geformatteerd, zul je zien dat je prullenbak op de Mac mini ook leeg is (althans dat backup bestand weg is).

Bijdrager
    wim

Hartelijk dank voor de adviezen. Ik heb ze opgevolgd en het probleem is opgelost!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>wim op 28 januari 2021 om 11:42</p>
    Ik maak altijd reservekopieën via Time machine op een externe schijf. Ik wilde daar met de nieuwe Mac-mini een nieuwe start mee maken dus ik probeerde de backups op de externe schijf te verwijderen.

Kun je mij daar de logica eens van uitleggen? Je maakt back-ups zodat je niks kwijtraakt als er iets misgaat, maar nu je een nieuwe computer hebt wil je niks van de oude bestanden meer hebben?

Bijdrager
    wim

Die logica hield niet over maar ik heb een tijdje zitten rommelen met twee Mac mini’s die allebei backups maakten op dezelfde schijf en toen ontstond er op enig moment gedoe. Beetje onhandig allemaal.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.