4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    killerhvo

Time Machine + 3th Party NAS schijf / router

Ik lees op de website van Apple ( http://www.apple.com/nl/macosx/leopard/features/timemachine.html ) het volgende:

With a hard disk connected to your AirPort Extreme Base Station, AirPort all the Macs in your house can use Time Machine to back up wirelessly. Simply select your AirPort Disk as the backup disk for each computer and the whole family can enjoy the benefits of Time Machine.

Nu is mijn vraag: werkt Time Machine alleen met de AirPort Extreme van Apple zelf of kun je ook gebruik maken van een ander merk NAS schijf of router met USB poort en NAS functionaliteit (bijv: Linksys WRT350N) want ik gebruik laatstgenoemde liever vanwege de ingebouwde gigabit switch.

groetjes Hans

Moderator
    Night

Als de schijf benaderbaar is vanaf de Mac (onder ‘normale’ omstandigheden) dan is deze ook geschikt als backup medium voor time-machine.

Bijdrager
    basiel

night daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Ik denk dat het enkel zal werken op wat osx als een schijfstation herkent. Dat valt natuurlijk af te wachten, het zou niet de eerste keer zijn dat apple een feature restrict tot andere apple producten zoals bv .mac

Bijdrager
    Quad

Ik heb leopard draaien en Time Machine werkt prima met een Western Digital NAS HDD die aan een speedtouch router hangt.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.