11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Chris

Time Machine

Als ik Time Machine activeer, krijg ik een zwart vlak op mijn scherm, met daarachter een kleine glimp van de zijkanten van de vensters; Plist is al weggesmeten, doch het zwart vlak blijft. Wat kan ik hieraan doen, want Time Machine is onbruikbaar voor mij.
    chris

Bijdrager
    fred44nl

alles wat je wilt weten over TimeMachine vind je op http://pondini.org/OSX/Home.html

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  fred44nl.

Bijdrager
    Chris

Dank je Fred, oplossing gevonden via je tip…

Bijdrager
    KarelWillem

Als je er nu nog bij vertelt wèlke van de tips voor jou de oplossing was?

Dan heeft iemand anders er later ook misschien nog wat aan.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 8 maanden geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    GoeieDag

Da’s geheim, hè…:angel:

Bijdrager
    Chris

Excuses voor deze nalatigheid, maar ik ken de geplogenheden van het forum nog niet….ik heb de oplossing nog niet gevonden, doch waarschijnlijk wel de oorzaak via de doorgestuurde link. Ik gebruik externe harde schijven WD my passport, die aan de oorzaak kunnen liggen van het niet goed weergeven van TMP. Ik heb nu alles ontkoppeld, en sluit een Lacie-schijf aan. Ik hou jullie in elk geval op de hoogte.

Met dank
    Chris

Bijdrager
    Shmoo

Wanneer heeft TimeMachine eigenlijk voor het laatst een update gekregen, en dan bedoel ik niet van die mini updates om wat probleempjes links en rechts op te lossen wanneer er nieuwe versies/types van HD’s en OS uitkomen maar gewoon serieuze updates. Dat Apple er is voor gaan zitten met een aantal man om dat programma echt te verbeteren..

Volgens mij is TimeMachine gewoon aflopende zaak alleen zoals dat altijd bij Apple gaat hebben ze niet dat Google imago waar ze gewoon zeggen. Nu is het goed geweest stekker eruit het werkt niet zoals het moet werken, nee bij Apple laten ze het dan eerst 3 jaar heel langzaam doodbloeden en krijgt zo’n app gewoon helemaal geen aandacht meer.

Bijdrager
    KarelWillem
    Shmoo op 29 oktober 2015

Wanneer heeft TimeMachine eigenlijk voor het laatst een update gekregen…

September 2014.

Bijdrager
    Shmoo

Bron en mogelijk iets van een changelog?

Want ik zie alleen maar hier en daar wat firmware updates om verbindingen met Time Capsules te verbeteren en stabiliseren.

Dit is gelijk de reden waarom ik het nooit meer gebruik, continu die meldingen dat Time Machine de verbinding met je Time Capsule had verloren en de back-up niet geslaagd was.

Bijdrager
    GoeieDag

Wat is dat nou weer voor een BS? TM werkt goed, en doet precies wat ie moet doen. Verder moet een backup programma zo simpel mogelijk blijven zodat ook niet-nerds blijven backup-en. Dus waarom zou er een ‘grote update’ moeten zijn? Nergens voor nodig!

Bijdrager
    Chris

Oorzaak gevonden !!
    Het tweede beeldscherm, gekoppeld aan mijn iMac, zorgde voor deze problemen. Indien ik mijn tweede beeldscherm ontkoppel van mijn iMac, is het beeld van ™ perfect.

Bedankt voor de tips !
    Chris

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.