9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Kareld

time machine

hoi,
    Als je een harde schijf gebruikt voor back-ups te maken met time machine, kan je dan hem nog gebruiken zoals een stick?
    Alvast bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    macpro

Ja. Je kunt nog steeds bestanden erbij zetten. Of het verstandig is omdat te doen is een ander verhaal.

Bijdrager
    Mela

Alles wat je erbij plaatst zal ten koste gaan van de vrije ruimte voor TimeMachine.
    Zelf heb ik mijn externe hd ingedeeld in 3 partities, 1 voor TM, 1 voor externe opslag van films vanaf mijn ziggo hd recorder en 1 ingedeeld als fat32.
    Laatste zodat ik dit gedeelte ook kan gebruiken op mijn Windows 7 laptop.

Bijdrager
    bbqwerty

@mela

Dus jij neemt op met je ziggo hd recorder? Zo ja, kan je vertellen hoe je dat in vredesnaam doet, ben al een tijdje opzoek naar een manier om dat voor elkaar te krijgen

Bijdrager
    Mela

Misschien heb ik je in de war gebracht met de term “externe opslag”.
    Ik bedoel hiermee dat ik de 500Gb externe schijf van mijn Humax 5100c bij tijd en wijle aan mijn MacMini hang en opnames die ik zeker niet kwijt wil raken over zet naar de partitie op de externe hd van mijn MacMini.
    De schijf van de Humax kan ik inlezen op de Mac dmv OSXFuse en fuse-ext2.

Opnames zijn overigens in Xvid, dus daar heb je een geschikt programma voor nodig om ze af te spelen.

Bijdrager
    Mela

[offtopic]

Zowel de HUMAX IRHD-5100C, IRHD-5300C als de IHDR-5200C, IHDR-5400C beschikken over een FTP-functie. Hiermee kunt u bestanden die opgenomen zijn op de interne harde schijf (5200C/5400C) of extern aangesloten harde schijf (5100C, 5300C) verplaatsen naar bijv. uw PC of laptop. Dit is handig als u programma’s heeft opgenomen die u wilt bewaren. Via de FTP-functie kunt u programma’s ook weer terugzetten op uw ontvanger.

Wilt u gebruik maken van de FTP-functie dan dient u deze aan te zetten in het menu ‘Internetinstellingen’.

Mocht je hierop doelen … Heb ik nog nooit geprobeerd, maar is ook een mogelijkheid.

Bijdrager
    fred44nl
    Mela op 11 mei 2014

Heb ik nog nooit geprobeerd, maar is ook een mogelijkheid.

werkt heel goed.
    en het beste met FileZilla.

Bijdrager
    TBITW
    bbqwerty op 11 mei 2014

@mela

Dus jij neemt op met je ziggo hd recorder? Zo ja, kan je vertellen hoe je dat in vredesnaam doet, ben al een tijdje opzoek naar een manier om dat voor elkaar te krijgen

Laten we on topic blijven?

Bijdrager
    Kareld

Tnx, voor de reacties!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.