10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    The Master

Time Machine

Als ik mijn externe harde schijf (1TB) instel als Time Machine en een back-up laat lopen, gaat alles goed tot de laatste 100 GB. Dan lopen de te backuppen GB op. Op een bepaald moment krijg ik een melding dat de back-up niet gelukt is.
    Ik heb al mijn externe harde schijf al verschillende malen geformatteerd via schijfhulpprogramma.
    Vroeger werkte alles perfect.
    Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    fred44nl

voor al uw vragen en ook antwoorden kunt u terecht op:

http://pondini.org/OSX/Home.html

Geblokkeerd
    Bento

Doe nou verstandig en gebruik back up software die wel werkt en niet die time machine rotzooi.

Bijdrager
    belfortmac

@bento

Ik heb het je nu al zo vaak horen zeggen, en ik heb zelf ook al problemen met time machine gehad.
    Nu even zonder gekheid, wat en hoe gebruik jij?

Moderator
    Night

Ik denk dat Bento ofwel CCC ofwel SuperDuper! gebruikt.

Ik zelf heb ook wel eens last van een opstandige TimeMachine, maar meestal gaat dat vanzelf weer over nadat TimeMachine het een aantal keer heeft geprobeerd en dan opeens lukt het weer. Kennelijk heeft het iets te maken met het niet goed kunnen verwijderen van zodanig oudere backups, zodat de nieuwste ‘past’.

Ik gebruik T.M. dan ook alleen voor de incremental backups. Aangezien ik voldoende schijf(ruimte) heb, gebruik ik naast T.M. ook CCC om altijd een daily bootable clone achter de hand te hebben. Daarnaast wordt alles ook online gebackup’d. Als er nu iets ‘fout’ gaat moet het raar willen lopen dat ik niet zeer spoedig weer up en running ben.

Bijdrager
    belfortmac

@night

Dus jouw ervaring met CCC is goed ( betrouwbaar ).
    100%, of zeg je, daar gaat het ook wel eens mis.
    Is dit trouwens in de cloud, of op een externe HD?

Bijdrager
    Joffry

Geen problemen hier met TimeMachine, maar daarnaast gebruik ik al zo’n 10 jaar SuperDuper!, omdat je met SuperDuper!, in geval van problemen met je interne HD, in een paar minuten gewoon verder kan. De app heeft me in de loop van jaren enkele malen uit de problemen gehaald.

Geblokkeerd
    Bento
    Night op 04 mei 2014

Ik denk dat Bento ofwel CCC ofwel SuperDuper! gebruikt.

Dat ben ik wel heel benieuwd waarom jij dat denkt.

Vraag is trouwens eerder gesteld.

Backup bestanden op netwerkschijf

sneller synchronizen?

Graag gedaan.

Bijdrager
    piebas

Heb je al eens in het console gekeken of er een foutmelding staat als de back-up mislukt is?

Bijdrager
    GoeieDag

Bento, hoe zielig is het elke keer -inhoudsloos- te reageren op problemen over iets wat jij niet eens gebruikt.

Jij zult dan ook wel geen Mac gebruiken, want verdorie, dit forum staat vol met problemen over brakke Apple hard- en software.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.