12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iPhilipFisser

Time Machine?

Hallo allemaal,

Moet je per se een kastje voor Time Machine hebben? Ik kan me herinderen dat ik een keer in dat venster van Time Machine was (met al die schermpjes achter elkaar) maar zou niet meer weten hoe ik dat voor mekaar had gekregen. Als ik TM aan zet via configuratie dan vraagt ‘ie om een kastje daarvoor (ben even de naam vergeten).

Alvast bedankt,

Philip

Bijdrager
    MBPuser

Bedoel je een Time Capsule?

Bijdrager
    nickybbb

Time Machine is the built-in backup that works with your Mac and an external drive (sold separately) or Time Capsule.

Je kunt dus een extrerne hardeschijf kopen (een niet apple merk) en deze aan je mac hangen voor je backup of je koopt het ‘echte’ kastje dat time capsule heet.

Met Time Capsule, een draadloze harde schijf die naadloos samenwerkt met Time Machine in OS X, kun je een back-up maken van al je waardevolle herinneringen. Het is bovendien een compleet 802.11n Wi-Fi-basisstation dat gelijktijdig op twee frequenties actief is. Verkrijgbaar in een versie van 2 TB of 3 TB.1

Bijdrager
    AppleStef

Wie we hier hebben… Haatte je OMT niet? Waarom kom je dan terug? :slant:

Moderator
    Strifer

Om de back-ups te regelen gebruik je het icoontje in je menubalk. Daar kun je de instellingen enzo regelen. Wanneer de back-ups gemaakt moeten worden, of ie bezig is en dat soort dingen.

Als je het programma Time Machine (uit je programma map) opstart krijg je dat scherm met alle opgeslagen reservekopieën.

Zoals al eerder gezegd heb je dus geen Time Capsule nodig om Time Machine te gebruiken, je kan gewoon elke andere harde schijf ervoor gebruiken (bijvoorbeeld een externe USB harde schijf van een ander merk).

Bijdrager
    joeperrr

Iemand er ooit in geslaagd om (redelijk) low budget een time capsule te maken. Vind ze namelijk erg duur, en heb nog een (interne) harde schijf liggen waar ik niks mee doe.

Bijdrager
    Ni3l55

Dan gebruik je die toch?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik heb hier een 1TB harde schijf die ik voor 60% gebruik als TM disk. Hij kostte €160.-, dus 0.6*160= €96.-. Dat is dan met FW800 en 2.5″, dus als je gewoon USB en 3.5″ hebt is het nóg goedkoper.

Bijdrager
    Stirf

@TS: bedoel je een kartonnen kastje?

Bijdrager
    SunKeeper

Over onzinreacties gesproken…:lol:

Als je een goedkoper alternatief wilt voor een Time Capsule: koop een AirPort Extreme en hang daar je USB-schijven aan.

Werkt precies hetzelfde, de Macs gaan het op den duur ook een ”Time Capsule-reservekopie” noemen.:wink:

Bijdrager
    Stirf

En ga jij er maar weer serieus op in:wink:

Bijdrager
    Haike

Koop voor die interne HD (als je die toch over hebt), een goede externe behuizing, zoiets als een macally GS350, die heeft FW 800 en 400, USB 2 en E-SATA aansluitingen aan boord, kost iets van 7 tientjes waarmee je nog weer goedkoper uit bent dan bij de aanschaf van een AE. Schijf erin klikken, dichtschroeven die handel, en draaien maar.

Er zijn ook nog wel goedkopere behuizingen te vinden, maar die hebben dan weer minder aansluiting mogelijkheden aan boord:wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.