14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    appleimacg5

Time Machine 2 Macs

Ik heb een grote 1TB HD gekocht. Ik wil met zowel mijn MacBook pro als mijn iMac timemachine backups maken. Kan dat? Op mijn timecapsule lukt het me niet..

Alle tips welkom

Bijdrager
    ronvgs

Twee mac’s op 1 hd is geen probleem.

Bijdrager
    johvdbroek

Elke computer maakt een eigen map aan met de backups daarin.

En de Time Machine kijkt naar die eigen computer map.

Bijdrager
    appleimacg5

Waarom kan mijn timecapsule haperen dan?

Bijdrager
    Ian83

Dude, er zijn honderden zo niet duizenden mogelijke oorzaken. Maar wil je een zinnig antwoord van ons dat raad ik je aan even hier de instructies even te lezen.

Bijdrager
    appleimacg5

Ik heb een imac 24 inch en een macbook pro. Ik werk met een timecapsule 500GB.
    Mijn HD van de imac is 300 GB groot.

Bij deze de foutmelding.

Bijdrager
    MegaChriz

http://forum.onemorething.nl/album_page.php?pic_id=24384

Aan de foutmelding te zien, lijkt het er op dat de opslagcapaciteit van de HD’s van de MacBook Pro en iMac bij elkaar opgeteld te groot zijn voor de Time Capsule. Hoe groot is de harde schijf van je MacBook Pro?
    Houdt er rekening mee dat de backupschijf altijd een wat grotere opslagcapaciteit moet hebben dan de hoeveelheid die je wil backuppen. Bij voorkeur minstens anderhalf maal zo groot of groter.

Bijdrager
    appleimacg5

even iets anders. ik zie mijn eigen geuploade foto niet.. er stat een vraagteken. ik heb exact de egels gevolgd. Zien jullie de geuploade foto wel ?

Bijdrager
    Pieterr

Als je dit gebruikt, krijg je de foto te zien:
    [code:1:6524227b45][img]http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=24384[/img][/code:1:6524227b45]

Bijdrager
    appleimacg5

Dus ongeacht of de schijven die ik wil backuppen ook “vol” zijn moet de totale capaciteit van de timecapsule groter zijn dan de totale capaciteit van de 2 hd’s die ik wil backuppen ?

Dan klopt het inderdaad ja. irritant.

Bijdrager
    appleimacg5

Nu heb ik de sparsebundle van macbook pro verwijderd om , maar krijg ik weer een andere foutmelding.

“De reservekopie kan niet orden geactiveerd”

Bijdrager
    iAgree

Ik heb een basetstayion met een usb drive eraan, daar heb ik vervolgens een 500gig schijf in geplaatst met daarop 2 partities, 1 voor de mac mini en 1 voor de imac.

Vervolgens op de mini timemachine aangezet en een backup gestart, dit ging goed.

Daarna timemachine op de imac gestart maar daar kan ik nu helemaal de partitie niet kiezen die ik heb aan gemaakt, nog ziet ie de andere waar de macmini backuped niet.

De imac is verbonden via wifi en de mini via een kabel, beide draaien op 10.6.

Doe ik iets verkeerd of mis ik een instelling misschien ?

Ik las al dat je ook gewoon 1 partitie kunt houden waar gewoon beide macs op komen, heb dat nog niet geprobeerd, iemand al ervaring ermee ?

Bijdrager
    Vinhelper

Dat moet wel werken, het is denk ik de meest gebruikte manier…

Bijdrager
    iAgree

De oorzaak bleek te zijn dat ik steeds als gast op het netwerk zat en zodoende geen toegang had tot de schijven , nu werkt het idd gewoon naar behoren;-)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.