4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    wouter512

Time Machine

Ik heb aan mijn belkin router mijn externe harde-schijf gehangen. Deze schijf is nu vlot bereikbaar voor data te halen en te plaatsen. Nu heb ik via de terminal ook al de mogelijkheid om deze schijf als time-machine te gebruiken ingeschakeld.

Als ik nu het maken van een backup begin dan zegt hij op een bepaald moment dat hij de backup-file niet kan aanmaken. Hij zet dit bestand ook gewoon tussen de mappen met de data. Schijf is gepartioneerd via NTFS

Mijn idee is nu om een tweede partitie te maken op deze schijf. Deze dan ook hfs+ partitioneren voor mac.

Mijn vraag is nu hoe groot moet ik de schijf maken en is HFS+ het juiste type om te partitioneren. De bedoeling is om gewoon in geval van een crash terug mijn data van enkele uren terug te kunnen herstellen. ik moet dus niet een backup hebben van jaren/ maanden/weken terug.

Bijdrager
    Hansi2124

Waarom is die schijf NTFS? Heb je die nog nodig voor Windows?
    Volgens mij kan je TM inderdaad niet gebruiken anders dan Mac OS uitgebreid (journaled). Hoe groot je die wilt hebben, mag je helemaal zelf uitmaken natuurlijk. Maar 250GB zal toch wel wenselijk zijn. Maar alles afhankelijk van de grootte van die externe hd en je interne hd.

Bijdrager
    Pieterr

Voor een netwerkschijf maakt het geen drol uit hoe die precies geformatteerd is. Het enige wat belangrijk is, is dat het apparaat waar je de schijf op hebt aangesloten, kan omgaan met het gekozen formaat. Als de Belkin router met NTFS kan omgaan zit dat dus goed.

Als je op een netwerkschijf een Time Machine backup wilt maken, zul je dat via een .sparsebundle moeten doen (een soort van virtueel HFS+ bestandssysteem). Hoe je dat kunt doen wordt in dit artikel uitgelegd.

Je kunt bij het aanmaken van zo’n sparsebundle opgeven hoeveel ruimte de Time Machine backup maximaal mag innemen op de netwerkschijf, zodat je nog ruimte voor andere data overhoudt.

Bijdrager
    Hansi2124

Voor een netwerkschijf maakt het geen drol uit hoe die precies geformatteerd is.

Ah, weer een leermomentje;-)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.