-
Q:
Time Capsule
Beste medemaccers,
Graag hulp bij het volgende :
Thuis heb ik een draadloos netwerk draaien ( 1 x PowerMac G5, 1 x Powerbook, 1 x Time Capsule). De draadloze verbinding tussen mijn PowerBook en de Time Capsule is (in het kader van Time Machine) niet al te snel, dus wil ik tussen (alleen) de PowerBook en de Time Capsule ook een UTP-kabel leggen. Echter, dit werkt niet. Iemand wellicht een tip voor me.
Vast bedankt voor de hulp
Evert Sonneveld
Pieterr,
Ten eerste bedankt voor het meedenken. Ten tweede : ik kan gewoon internetten via mijn router (glasvezel) en heb ook gewoon draadloos verbinding met mijn Time Capsule, echter, ik zou ook graag bedraad met de TC willen communiceren en dat lukt even niet.
Groet
Evert
Ik vermoed dat je een afwijking hebt met de IP adressen.
Je moet aan beide kanten van de UTP kabel gelijkwaardige IP adressen instellen.
Als je draadloos op de TC kunt, kan je daar ook kijken wat de IP ‘range’ is van de UTP kabel uitgang op de TC.
Als je die weet kun je daar je andere UTP machine op instellen.
Een voorbeeld kan zijn :TC : 192.168.0.25
PowerBook : 192.168.0.30
De eerste 3 sets nummers moeten gelijk zijn, terwijl het laatste getal moet afwijken (2 keer 25 op een netwerk mag niet)Ook kun je aan de kant van de TC je IPadres instellen :
Airport Utility > Internet > TCP/IP
IP handmatig instellen
Hier het ip adres instellen wat gelijk is aan het IP adres van de UTP kant van je PowerbookHopelijk kun je nu iets verder.
Bart
Mocht je nog vragen hebben, doe je dan een PB met eventueel een schematje van je opstelling en screendumps..
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.