6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Evertson

Time Capsule

Beste medemaccers,

Graag hulp bij het volgende :

Thuis heb ik een draadloos netwerk draaien ( 1 x PowerMac G5, 1 x Powerbook, 1 x Time Capsule). De draadloze verbinding tussen mijn PowerBook en de Time Capsule is (in het kader van Time Machine) niet al te snel, dus wil ik tussen (alleen) de PowerBook en de Time Capsule ook een UTP-kabel leggen. Echter, dit werkt niet. Iemand wellicht een tip voor me.

Vast bedankt voor de hulp

Evert Sonneveld

Bijdrager
    Pieterr

Wat werkt er niet? Kun je wel Internetten op de PowerBook nadat je deze met een Ethernetkabel aan je Time Capsule hebt verbonden?

Bijdrager
    Evertson

Pieterr,

Ten eerste bedankt voor het meedenken. Ten tweede : ik kan gewoon internetten via mijn router (glasvezel) en heb ook gewoon draadloos verbinding met mijn Time Capsule, echter, ik zou ook graag bedraad met de TC willen communiceren en dat lukt even niet.

Groet

Evert

Bijdrager
    bartvanderveer

Ik vermoed dat je een afwijking hebt met de IP adressen.
    Je moet aan beide kanten van de UTP kabel gelijkwaardige IP adressen instellen.
    Als je draadloos op de TC kunt, kan je daar ook kijken wat de IP ‘range’ is van de UTP kabel uitgang op de TC.
    Als je die weet kun je daar je andere UTP machine op instellen.
    Een voorbeeld kan zijn :

TC : 192.168.0.25
    PowerBook : 192.168.0.30
    De eerste 3 sets nummers moeten gelijk zijn, terwijl het laatste getal moet afwijken (2 keer 25 op een netwerk mag niet)

Ook kun je aan de kant van de TC je IPadres instellen :
    Airport Utility > Internet > TCP/IP
    IP handmatig instellen
    Hier het ip adres instellen wat gelijk is aan het IP adres van de UTP kant van je Powerbook

Hopelijk kun je nu iets verder.

Bart

Mocht je nog vragen hebben, doe je dan een PB met eventueel een schematje van je opstelling en screendumps..

Bijdrager
    Evertson

Bart,

Ik denk dat in jouw verhaal inderdaad de oplossing ligt.

Enorm bedankt voor de hulp. Ik ga er vanavond mee aan de gang.

Ik laat wel weten hoe het is afgelopen.

Hartelijke groet

Evert Sonneveld

Bijdrager
    Evertson

Bart,

Bedankt. Je had het inderdaad bij het rechte eind. Alles werkt nu naar behoren.

Hardstikke bedankt.

Evert Sonneveld

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.