10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Duude

Time Capsule upgrade

Hallo iedereen,

Ik ben mij aan het oriĆ«nteren op een Time Capsule. Aangezien ik een MacBook Pro heb en er zeer snel een 27″ iMac aan gaat komen, leek me een 2TB het meest ideaal. Maar de prijs vind ik nogal hoog. Vandaar dat ik van plan ben een goede tweedehands 500gb model te kopen en die te upgraden naar een 2TB hdd.

Op Hardmac.com zag ik een handleiding staan hoe dit te doen is. De 2TB schijf moet zo stil mogelijk zijn en daar leek mij deze wel geschikt voor.

Mijn enige 2 vraagjes zijn:
    – Gaat die 2TB schijf werken? Hij heeft namelijk een Sata II aansluiten, heeft de time capsule dat ook?
    – Op het internet (en ook de bovenstaande handleiding) vind ik alleen mensen die van een 500gb naar een 1TB versie upgraden. 2TB moet toch ook gewoon mogelijk zijn?

B.V.D.

PS: voordat ik deze post aanmaakte, heb ik eerst de zoekfunctie gebruikt..:)

Bijdrager
    Pieterr

En een standaard AirPort Extreme met een flinke USB schijf had je ook al overwogen?

Moderator
    unSOUND
    Duude op 02 september 2010

- Op het internet (en ook de bovenstaande handleiding) vind ik alleen mensen die van een 500gb naar een 1TB versie upgraden. 2TB moet toch ook gewoon mogelijk zijn?

Dat hoeft helaas niet. Sommige firmware’s zijn gelimiteerd tot bijvoorbeeld 1 TB. In die gevallen zal een 2 TB schijf niet werken. Ikzelf ben ( zoals Pieterr al aangeeft ) voor een Airport Extreme gegaan, met daaraan een 4 TB schijf.

Bijdrager
    Afroman

Dan is het upgraden ook vele malen makkelijker. Je plugt een nieuwe harddisk en je bent klaar.

Bijdrager
    Duude

En een standaard AirPort Extreme met een flinke USB schijf had je ook al overwogen?

Ja dat had ik ook al overwogen, maar ik betwijfel of de lees/schrijfsnelheid dan niet belabberd is. Daarnaast vind ik een time capsule een mooiere oplossing..;)

Dat hoeft helaas niet. Sommige firmware’s zijn gelimiteerd tot bijvoorbeeld 1 TB. In die gevallen zal een 2 TB schijf niet werken. Ikzelf ben ( zoals Pieterr al aangeeft ) voor een Airport Extreme gegaan, met daaraan een 4 TB schijf.

Maar ja, hoe kan ik checken dat het gelimiteerd is? Gewoon uitproberen?

Moderator
    unSOUND

Daar kom je helaas pas achter na het kopen inderdaad… Wat de lees- en schrijf snelheid betreft, dat zal weinig uitmaken. De eventuele tragere USB is geen factor als je draadloos werkt, want dan is dat vooral je bottleneck.

Bijdrager
    Duude

Daar kom je helaas pas achter na het kopen inderdaad… Wat de lees- en schrijf snelheid betreft, dat zal weinig uitmaken. De eventuele tragere USB is geen factor als je draadloos werkt, want dan is dat vooral je bottleneck.

Alleen de MacBook Pro zal ik draadloos laten backuppen. De iMac gaat gewoon via het betrouwbare draadje.

Heb nog even gezocht, maar ik denk dat een 2TB wel mogelijk is: macwereld.nl

Moderator
    unSOUND

Daarom zei ik dus ook “sommige”. Of het werkt hangt helemaal van de bewuste TimeCapsule af. Apple kan halverwege ineens van chipset veranderd hebben, en dan zal de ene revisie ze wel pakken, en de andere niet…

Bijdrager
    Duude

Ik ga erop gokken dat het gaat werken en anders plaats ik gewoon de standaard schijf terug. Nu nog een leuke time capsule vinden, voor een redelijke prijs..

Bijdrager
    madcat

volgens mij zitten er wel SAS schijven in, ik weet niet of dat invloed heeft op de interface.
    maar het zou kunnen dat een standaard desktop harddisk of laptop harddisk daar niet in gaat passen.
    maak dus wel van te voren je huiswerk.

Zelf heb ik gewoon aan mijn macmini een harddisk gezet en gebruik die nu als timemachine harddisk

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.