8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Frespinator

Time Capsule uitbreiden met externe HDD

Ik wil graag mijn 1TB Time Capsule uitbreiden met een 2TB externe HDD.
    Ik gebruik Time Machine op mijn Time Capsule, maar wil ook ruimte voor opslag, aangezien de TC al helemaal vol zit door de back-ups.
    Nu heb ik begrepen dat het mogelijk was om een externe HDD via USB 2.0 aan de Time Capsule te hangen.
    Zijn hier nog bepaalde eisen aan gesteld? Ik heb het namelijk geprobeerd met een USB stick, maar merkte geen uitbreiding in geheugen.
    Ik heb zelf deze HDD op het oog http://tweakers.net/pricewatch/247692/western-digital-elements-desktop-2tb-zwart.html#tab:info
    Zou deze geschikt zijn voor de TC?

Verder vroeg ik me af hoe het geheugen zichtbaar komt op de mac. Verandert het geheugen van de TC simpelweg van 1TB naar 3TB of komt er gewoon een extra HDD in de finder te staan?
    Kan er nog bepaald worden op welke van de 2 schijven de backup gemaakt moet worden en welke als opslag bedoeld is?
    Ik wil op deze externe HDD ook op afstand kunnen komen met ‘terug naar mijn mac’ via MobileMe, maar ik weet ook niet of dat mogelijk is.

Alvast erg bedankt!

Bijdrager
    Sascha

Als je dan in de Finder op je Time Capsule klikt, komt er een tweede harde schijf (of je usb-stick) bij te staan. (Althans, zo is dat toch met mijn AirPort Extreme.)

Deze schijf benaderen met Back To My Mac moet geen probleem zijn. (Zo adverteert Apple ook op haar website.)

Bijdrager
    Frespinator

Ah super! Bedankt.

Nu moet ik alleen nog weten of die harde schijf geschikt is voor de Time Capsule en zo niet, welke dan een aanrader is.

Bijdrager
    Sascha

In principe werken alle externe harde schijven.

Bijdrager
    wmaat

mits die in Mac formaat geformatteerd is…

Bijdrager
    Frespinator

en hoe formatteer ik de schijf naar mac formaat?

Lid
    Pepperonie

1. Aan je macje hangen.
    2. Schijfhulpprogramma starten (staat onder programma’s)
    3. Selecteer (klik op) je externe harde schijf
    4. Ga naar de tab wissen
    5. Zet de structuur op Mac OS Uitgebreid (Journaled)
    6. Geef hem nog een leuke naam
    7. Klik op Wis…

Je schijf wordt nu opnieuw geformatteerd naar het mac bestandssysteem.

Let wel op! Laat niks belangrijks op die schijf staan, want je hele schijf wordt leeggehaald.

Bijdrager
    Frespinator

dank! jullie zijn helden

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.