10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Time Capsule temperatuur

Ik lees wel ’s op het forum dat zo’n `Time Capsule heet wordt, maar nu ik er zelf 1 heb maak ik me eerlijk gezegd best ongerust over hoe heet dat ding wordt. is het wel verantwoord om dat ding 24/7 aan te laten staan??? Hoe groot is de kans eigenlijk dat zo’n ding in de fik vliegt???

Het Timemachine/Time Capsule “concept” is echt heel mooi, maar de Timecapsule is een lawaaiierig, veel te heet wordend ding..

Bijdrager
    Japsuh

Ik heb zelf geen Time Capsule, maar het lijkt mij logisch dat Apple dit heeft getest. Trouwens, ik lees van genoeg mensen hier op het forum dat hun MacBooks ook erg heet (soms wel 80 graden lees ik hier) worden, dus waarschijnlijk kan dit apparaat ook wel zulke hittes aan.

Maar ik begrijp dat je je er zorgen om maakt, zeker omdat het de laatste tijd zo warm is.

Wie vult mij aan (of weerlegt mijn visie)?

Bijdrager
    Yaris

Zorg ervoor dat de Time Capsule vrij staat en langs alle kanten goed geventileerd wordt. Zet hem uit de buurt van warmtebronnen en let erop dat hij nooit in volle zon staat.

Het helpt ook als je hem op een verhoogje (pootjes) plaatst waarbij de onderkant vrij blijft en er meer ruimte voor ventilatie komt tussen de onderkant van de Time Capsule en het tafeloppervlak.

Bijdrager
    me.com

Mijn AirPort Extreme wordt ook echt enorm warm. Ik heb al rubberen voetjes eronder geplaatst en dat helpt inderdaad een klein beetje.

Alleen de bovenkant blijft helaas nog steeds erg warm. Best wel vreemd, maar het hoort dan denk ik zo…

Bijdrager
    sven-

Hier wordt de Airport Extreme ook vrij warm. Heb geen last van problemen verder met het apparaat, dus het zal wel zo horen.

Bijdrager
    stuurt

Ik zou zo zeggen laat hem lekker heet zijn en doe niks.. Het voelt misschien wel heet aan, maar hij zal altijd ver onder het brand of zelfs kookpunt blijven, Niet druk over maken en gewoon gebruiken klaar! `en dan scheelt het ook weer dat je de time capsule nooit op schoot hebt liggen en in het geheel eigenlijk nooit aan hoeft te raken..

Groeten,
    Steven

Bijdrager
    KingAchille
    ”unSOUND

Dit soort topic komen vaak terug. Mensen gaan met tooltjes naar waardes kijken zonder te weten wat de juiste waardes zijn, en gaan er vervolgens maar van uit dat de waardes die ze zien vast niet goed zijn…

Maak je niet druk, als een machine echt te heet wordt schakelt hij zichzelf uit voorzorg uit.

Geen zorgen maken dus. Machines worden heet als ze werken, dat is nu eenmaal een “nadeel” van elektronica. Voorzie, zoals Yaris aangaf, voldoende ruimte om te ventileren en geef je machine de kans om verse lucht op te zuigen om hem te koelen.

Bijdrager
    Afroman

Soms wordt die vrij warm, soms is die gewoon “lauw” bij wijze van spreken.
    S’Avonds is die vaak gewoon “lauw”.

Bijdrager
    Edwin

Mijn MacBook is iets verhoogt aan de achterkant; de warmte kan hierdoor beter worden afgevoerd en bovendien geeft het mij wat meer comfort.

Bijdrager
    mmols4088

idd wordt zeer warm , heb er 2 boven elkaar staan met pootjes er tussen voor de koeling maar vind het zelf ook niet echt goed ..

heb voor beide al  voedingen moeten vervangen die stopte er ineens mee ..

niet echt goed vind ik

volgens mij is dit een ontwerp fout van apple .. de ventilator blaast in de airport de hele lucht  rond maar kan het niet naar buiten afvoeren en wordt zo heter en heter .. foutje apple naar mijn mening .. ga hier maar eens een aanpassing voor maken .

<span style=”vertical-align: inherit;”><span style=”vertical-align: inherit;”><Span style = “vertical-align: erven;”> <span style = “vertical-align: erven;”> <script src = “safari-extensie: //com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/b787dbc0/background /helpers/prefilterHelper.js” type = “text / javascript”> </ script> <script src = “safari- extensie: //com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/b787dbc0/background/helpers/prefilterHelper.js” type = “text / javascript”> </ script> </ span> </ span></span></span>

<span style=”vertical-align: inherit;”><span style=”vertical-align: inherit;”><Span style = “vertical-align: erven;”> <span style = “vertical-align: erven;”> <script src = “safari-extensie: //com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/b787dbc0/background /helpers/prefilterHelper.js” type = “text / javascript”> </ script> <script src = “safari- extensie: //com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/b787dbc0/background/helpers/prefilterHelper.js” type = “text / javascript”> </ script> </ span> </ span></span></span>

<span style=”vertical-align: inherit;”><span style=”vertical-align: inherit;”><Script src = “safari-extensie: //com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/b787dbc0/background/helpers/prefilterHelper.js” type = “text / javascript”> </ script> <script src = “safari- extensie: //com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/b787dbc0/background/helpers/prefilterHelper.js” type = “text / javascript”> </ script></span></span>

<script src=”safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/b787dbc0/background/helpers/prefilterHelper.js” type=”text/javascript”></script><script src=”safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/b787dbc0/background/helpers/prefilterHelper.js” type=”text/javascript”></script>

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.