6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ripwater

Time Capsule staat 2 x in Finder

Hallo, sinds enige tijd verschijnt mijn Time Capsule twee keer in de lijst van Finder. 1 x met de naam die ik eraan gegeven heb (Time Capsule van..) en 1 x als time-capsule-v.
    De inhoud (en wachtwoord voor verbinding) zijn exact hetzelfde. Het lijkt er dus dubbel in te staan.

Tegelijkertijd merk ik dat synchroniseren van mijn ipod/iphone erg traag gaat. Al mijn muziekbestanden staan op de Time Capsule. Misschien dat dit met elkaar te maken heeft.

Als ik de tweede TC wil loskoppelen, geeft de Mac ook aan dat deze in gebruik is. Wie weet wat er aan de hand is?

Bijdrager
    stavos

Waar precies staat de TC dubbel in je Finder? Plaats eens een screenshotje.

Bijdrager
    ripwater

Het staat onder ‘Gedeeld’ in Finder. Op dit moment is het weer verdwenen dus een screenshot heeft geen zin nu. Maar zo af en toe komt het weer terug.
    Ook mijn (netwerk) printer staat er tegenwoordig bij (ook onder Gedeeld), dat was voorheen niet zo.
    Bedankt voor je reactie.

Bijdrager
    stavos

Ik zit nu helaas niet achter een Mac, maar je kunt in de voorkeuren toch aangeven welke schijven er wel of niet getoond moeten worden? Heb je daar de instellingen al eens nagelopen?

Bijdrager
    ripwater

/uploads/community/0945dfa1ffdbd8f9dbf8948477f6a4bd9e0993de_0.png

Hierbij dan het screenshot. Ik heb die instellingen idd gevonden, maar feit blijft dat de mac dus 2x de timecapsule vindt..

Bijdrager
    stavos

Je upload is goed gegaan, alleen het plaatsen van de afbeelding niet. Er hadden img-tags omheen moeten staan. Dus [ img]url_afbeelding[/ img] (zonder de spaties voor img).

Heb je de TC al eens gereset? Kan handmatig door de stekker eruit te trekken, maar wanneer je software matig een instelling wijzigt via AirPort Utility moet de TC ook opnieuw opstarten voordat de nieuwe instellingen van kracht zijn.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.