11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    bugboy

Time Capsule – Slechts één backup per dag

Ik heb twee weken geleden OS X Lion opnieuw geïnstalleerd op mijn late 2011 MacBookPro. Tot mijn verbazing maakt Time Capsule slechts één backup per dag. Ik kan me herinneren dat mijn vorige MBP elk uur een backup maakte. Ook meen ik dat er in het configuratiescherm van Time Machine bij “Next Backup” ook altijd een tijdstip stond. Daar staat nu alleen een datum.

Ik heb gekeken in /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.backupd-auto.plist, maar daar staat StartInterval nog netjes op 3600.

Bijdrager
    Maverick9898

Je kan toch ook gewoon instellen hoe vaak ie dat doet?

Bijdrager
    bugboy

Waar kan dat dan? Volgens mij kun je bij Time Machine aangeven op welke schijf hij de backup moet maken en je kunt wat excluden, maar verder valt er (bij mij) weinig in te stellen.

Bijdrager
    Maverick9898

Nou niet in het TM menu, maar wel via een command line.

Bijdrager
    bugboy

Hoe doe ik dat dan? Ik ken alleen de /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.backupd-auto.plist instelling en die lijkt goed te zijn (3600 seconden -> 1 uur).

Bijdrager
    Maverick9898

Dat is ‘m inderdaad (sorry las het laatste stukje van je eerste post niet). Zou het helpen om Time Machine op nieuw te configureren? Het heeft weleens z’n rare momenten namelijk.

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien even het voorkeurspaneel goed lezen en op je in te laten werken.
    Vooral bullet 1 en 2.

Bijdrager
    Maverick9898

Huh? Hoezo zou ie dat doen? Dat snapt ie zelf ook wel! Dat wil ie ook, maar dat gebeurt niet.

Bijdrager
    GoeieDag

Als je 24 uur geen TM back-ups hebt gemaakt, zal ie alleen nog dagelijkse en verderop wekelijkse bakups hebben.

Bijdrager
    Maverick9898

Ja, maar het probleem van de TS is dat hij dus alleen maar dagelijks een back-up maakt, terwijl TM dat automatisch elk uur moet doen. Dat ie later de ‘oude’ 24 uurs veranderingen verwijderd, staat in die bullets.

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien. Misschien niet. Da’s dus iets wat TS kan beantwoorden. Ik gaf het maar als mogelijkheid aan.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.