5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    mbw

time capsule slaat niet op

Ik heb het volgende probleem. Mijn time capsule straalt keurig groen licht uit. De mac kan hem echter soms wel, soms niet vinden. Als hij hem heeft gevonden kan hij hem wel aan en uitzetten, maar bij het opslaan van de back-up gaat het mis. Dan zegt hij dat hij e reservekopieschijf kan niet worden geactiveerd.
    Wat kan ik hier aan doen of is de time capsule kapot?
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    mbw

ja, die stappen heb ik gevolgd. Ik begrijp alleen niet dat hij zonder dat ik iets doe de ene keer wel de time capsule vindt en de volgende keer weer niet?????:?

Bijdrager
    mbw

Ik heb hem opnieuw geconfigureerd, geupdate, er van ellende maar een internetkabel tussen gedaan. Nu kan de computer hem wel vinden met het airportconfiguratie programma en met de timecapsule. Zodra ik de timecapsule echter vraag me te verbinden met de schijf blijft hij alleen maar zoeken naar verbinding. De timecapsuel begint wel geluid te maken als er gezocht wordt, dus er is wel contact. Hetzelfde geldt bij de kopie maken, hij is een hele tijd kwijt aan voorbereiden en zegt dan dat de schijf niet geactiveerd kan worden. Grrrr.

Bijdrager
    mbw

Nou ja, wat een idioot probleem en wat een idiote oplossing. Maar het werkt wel! :D
    Vond de oplossing hier:

Niet Aanwezig

Nieuw Lid Aantal berichten: 7 | Lid sinds: 25-10-2007 | Geplaatst om: 13:16 – 20-04-2008
    Hoi,

ik heb gisteren een Time Capsule gekocht. Na aansluiten heb ik nu dan eindelijk draadloos internet! Jeuj
    Maar de backup functionaliteit werkt niet.
    Als ik Time machine start, krijg ik de melding ‘De opslaglocatie voor Time Machine-reservekopieen kan niet worden gevonden.’
    Vanuit Time machine druk ik dan op de ‘Wijzig Schijf’ knop en krijg de mogelijkheid om 2 Time Capsule locaties te kiezen . Beide heten hetzelfde maar het icoontje wat ervoor staat is anders. de eerste heeft time machine achtig icoontje, de 2e heeft 3 poppetjes. Bij de eerste staat ook nog mooi ‘463.7 GB’. Bij de 2e staat dat niet.
    Ik selecteer de 1e en druk op ‘Gebruik voor reservekopie’. Time machine vraagt dan om een wachtwoord. Dit wachtwoord heb ik ingesteld bij configuratie van Time Capsule.
    Als ik een backup forceer (via het menu bijvoorbeeld) krijg ik de volgende mededeling:

“De reservekopieschijf kan niet worden geactiveerd.”

Ik heb Time Capsule al een keer gereset door 5 seconden de reset knop ingedrukt te houden. Uiteraard alles weer geconfigureerd.
    Wat ik al vreemd vind is dat ik in Time machine 2 opties voor Time Capsule zie staan bij het selecteren van een backup schijf. Overigens, die staan er niet altijd alle twee, na het opnieuw configureren van Time Capsule via de Airport configuratieprogramma, staat er maar 1 icoontje: dat met de 3 poppetjes. Na het forceren van de backup, die uiteraard weer mislukt, staan er weer de 2 icontjes in de ‘Wijzig schijf…’ dialog.

Wat is er hier aan de hand? Ik weet ’t niet meer.

Michel

MrMichel
    Niet Aanwezig

Nieuw Lid Aantal berichten: 7 | Lid sinds: 25-10-2007 | Geplaatst om: 16:26 – 20-04-2008
    Probleem opgelost!

Ik ben met Finder naar de inhoud op de Time Capsule gaan kijken. Daar heb ik de map ‘Computer van ….’ verwijderd. Het enige wat daarin stond was een info.plist bestand.
    Nu opnieuw een backup geforceerd en die is op dit moment vrolijk bezig met het maken van een backup. Eindelijk

Michel

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.