3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    BS

Time Capsule reservekopieschijf niet gevonden – Airport Extreme + HDD

Hoi!

Ik heb op mijn Airport Extreme een HDD via USB aangesloten, om deze schijf als draadloze Time Capsule HDD reservekopieschijf te gebruiken.

Tot een paar weken geleden werkte alles nog prima. Via finder kreeg ik gewoon nog toegang op de schijf, en Time Capsule maakte om de paar minuten een automatische backup.

Alleen nu vindt Time Machine de schijf niet meer en is deze ook niet meer zichtbaar via Finder.

Als ik op ‘Maak nu een reservekopie’ druk krijg ik de volgende meldingen:

Het probleem is op te lossen door de stekker van de Airport Extreme er een keer uit te halen en weer in te pluggen. Enkele minuten erna is de schijf dan weer zichtbaar. Alleen is dan binnen enkele dagen de schijf weer onvindbaar.

Iemand een idee over hoe dit probleem op te lossen?

Moderator
    Night

• Welke versie OSX gebruik je? (In Yosemite (10.10) is dit een bekend netwerkprobleem)
    • Welke versie is de firmware van de APExtreme?

verder:
    http://www.macworld.com/article/2025757/bugs-and-fixes-time-machine-airport-extreme-drives-and-multiple-macs.html

Een tip die ik heb kunnen vinden: verbind de USB harddisk via een net-powered USB hub.

Een andere tip: zet energy saver uit voor harddisks:

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  Night.

Bijdrager
    BS

Dat heeft geholpen! Dank! Vooralsnog werkt alles nu. Mocht dat veranderen dan zal ik het hier laten weten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.