19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    iPJ

Time Capsule: reservekopieschijf kan niet worden aangemaakt

Hee!

Eerst backupte ik mijn gegevens altijd op een usb schijf, nu hebben we een Time Capsule en wil ik ze daar op hebben maar op de één of andere manier lukt het maar niet. Ik krijg steeds deze melding:

Maar wat kan ik hier nou aan doen?

Greetz. iPJ!

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    iPJ

Daar zeggen ze dat ik die bundel naar het Schijfhulpprogramma moet slepen, alleen de 1e backup is nog niet eens gemaakt of sterker nog, nog niet eens begonnen. Dus ik heb nu helemaal nog geen bundel.

EDIT: Mijn echte probleem staat er niet eens tussen.

Bijdrager
    iPJ

Iemand een idee? :?

Bijdrager
    Yaris

Zet je systeemtaal eens in het Engels. Is de foutmelding dan “Backup disk image could not be created”?

Zie dan de oplossing in http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=9343179

Bijdrager
    iPJ

Begrijp niet helemaal wat er staat.. :|

Bijdrager
    Yaris

You need to set your computer’s local network name before backing up in order for time capsule to recognize your computer. To do this go to:

System Preferences –> Sharing

And at the top of the sharing pane should be a text box. If that box is empty, that’s your problem. Give your mac a name like “devonsmac” and the backup will start without a hitch.

Je Time Capsule herkent je computer niet. Daarom moet je hem een naam geven. Ga naar Systeemvoorkeuren > Delen en zet een naam in het veld “Computernaam”.

Bijdrager
    iPJ

Bedankt, het werkt!:D

Bijdrager
    iPJ

Nu is de 1e kopie klaar, maar in het schermpje waar in stond hoeveel gig hij aan het backuppen was en hoe lang het duurde staat nu weer voorbereiden, en als je op het TM logotje rechts bovenin klinkt staat er: Reservekopie maken: 0 kb van 0 kb.
    Wat nu?

Bijdrager
    Yaris

Gebruik je toevallig het programma Ejector?

Bijdrager
    iPJ

Nee ik zou niet weten wat het is.

EDIT: Hee verrek ik heb het wel op me Mac staan! dus eigenlijk moet die ‘nee’ een ‘ja’ zijn.

Bijdrager
    Yaris

Aha! :D

Gooi het er dan maar snel af. Dat is de oorzaak van die spookbackup.

Bijdrager
    iPJ

Okej, dit probleem is nu wel opgelost denk ik maaaar..
    Steeds als hij nu staat er op me bureaublad steeds dit logotje van de backup schijf:

Hoe krijg ik dit weg zonder dat de schijf en de backups weggaan?
    En, ook steeds als er een backup word gemaakt komt dit schermpje tevoorschijn:

Ook best irritant, wat te doen met deze problemen? :?

Bijdrager
    Yaris

Icoontje: Finder > Voorkeuren > Algemeen > vinkje weg bij “Toon harde schijven op bureaublad”.

Schermpje: klik op het oranje bolletje.

Bijdrager
    iPJ

Oke dit is wel goed zo, maar nu krijg ik weer het geval dat hij steeds gaat voorbereiden en ik heb dat programma al verwijderd en ook de prullenmand geleegd. Ik had overgenst nooit last van deze problemen met het backuppen voordat ik een Time Capsule had. Dus ben er nu eigenlijk niet zo op voorruit gegaan.. :?

Bijdrager
    Yaris

Laat Spotlight niet in je Time Capsule zoeken: Systeemvoorkeuren > Spotlight > Privacy en zet daar je Time Capsule schijf in.

Bijdrager
    iPJ

Ja dat had ik gisteravond zelf nog even geprobeerd en vannacht heb ik hem aan laten staan van wegens het downloaden en het is tot nu toe goed! :)

Bijdrager
    paljasken
    ”Yaris”

You need to set your computer’s local network name before backing up in order for time capsule to recognize your computer. To do this go to:

System Preferences –> Sharing

And at the top of the sharing pane should be a text box. If that box is empty, that’s your problem. Give your mac a name like “devonsmac” and the backup will start without a hitch.

Je Time Capsule herkent je computer niet. Daarom moet je hem een naam geven. Ga naar Systeemvoorkeuren > Delen en zet een naam in het veld “Computernaam”.

Yaris, You’re the man! Duizend keer bedankt! Ik heb honderden pagina’s met support over Time Machine en Time Capsule gelezen, tientallen oplossingen uitgeprobeerd en de oplossing bleek in een zeer klein hoekje te zitten. Jij hebt gewoon met een zaklamp in dat donker hoekje geschenen en nu kan ik plots wél backups maken.

Blijkbaar is die deel-instelling iets wat niét meegenomen wordt bij een migratie, want dat was de reden waarom het in mijn geval niet werkte.

Nogmaals super bedankt!:) :) :)

Bijdrager
    lethelethe

Hey, ook van mijn kant: bedankt voor de tip. Gisteren een TC gekocht en het lukte maar niet om een back-up te maken tot ik deze post las. Merci!

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.