4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    marcvk45

Time capsule plaatsen of niet

Ik heb momenteel een airport extreme die verbonden is met een kabel aan de modem verder heb nog 2 airports express liggen die draadloos zijn. Ik heb echter een speaker Z2 van bowers & wilkins die draadloos muziek streamt van de ipad of iphone. Hier schuilt echter het probleem, die valt regelmatig uit en ook is apple tv soms ontzettend traag voor het bekijken van foto’s (alle 2 of 3 foto’s begint die terug te laden).
    Zou het een oplossing zijn als ik een Time capsule plaats aan de mac via een kabel en de airport extreme verplaats naar de apple TV en deze verbind via powerline adapter en dan de apple TV die nu is verbonden via powerline adapter bekabel rechtstreeks aan de airport extreme. De beide airports express zouden dan draadloos blijven maar misschien een betere ontvangst hebben en zou de Z2 misschien niet meer uitvallen.
    Alvast op voorhand bedankt.
    Ik hoop dat het allemaal zo een beetje duidelijk is.

Bijdrager
    fixar

Er is een gerede kans dat het internetsignaal wat van jouw ipad naar je Z2 moet nu een veel te lange, ingewikkelde en kwetsbare weg moet afleggen. Dit wordt veroorzaakt doordat je een gedeelte van je wifi laat afhandelen door draadloos gekoppelde Airport Express. Tuurlijk, soms zit je daar met je ipad dicht bij en heb je alle streepjes, maar doordat die AExp te ver van de bron (het wifi-signaal vanaf de Extreme) zit komt er geen goed signaal door.

Ik zie nu de toegevoegde waarde van de TimeCapsule niet. (niet zonder meer uitleg over de huidige situatie)

Mijns inzien kun je beter de Aexp aansluiten op een powerline adapter (die in verbinding staat via de 230v met de Extreme. De apple TV kan dan het draadloze (maar nu wel betere) signaal oppikken van de nabije Express. De ATV hoeft immers niet meer het internetsignaal verder door te verdelen maar speelt alleen voor ontvanger. hopelijk is er nabij de Z2 ook een Aexp die je op een powerline kan aansluiten.

Teken het anders eerst eens uit op een A4-tje, dan zie je vanzelf de zwakke punten in je ontwerp. Of anders plaats je die hier op t forum.

succes!

Bijdrager
    marcvk45

Zoiets had ik ongeveer in gedachte.

TC bekabeld vanaf modem. Vanaf TC kabel naar powerline adapter.
    Airport extremen bekabeld vanaf powerline adapter. ATV bekabeld vanaf AE.
    Ongeveer drie meter van AE een Airport express en nog eens vijf meter verder zonder muren ertussen nog een airport express. Vlak onder de tweede Airport express staat de speaker Z2 van Bowers & Wilkins om draadloos muziek te streamen. De Z2 is trouwens voorzien om een iphone op te pluggen.
    Met draadloos internet ( 3G of 4G)zou dit toch perfect moeten spelen dacht ik. Zelfs dat lukt niet goed en valt regelmatig uit.

Bedankt voor uw reactie.

Bijdrager
    Wauters

Je bent de zoveelste die er last van heeft:-)
    Als ik het zo lees staan je APexpresses zo’n 5 meter van je APextreme? Eigenlijk heb je dan geen APexpresses nodig om te extenden, tenzij je er bedraadde luispreker wilt aanhangen.
    dus indien zo, zou er genoeg bandbreedte moeten overzijn om te airplayen.
    Verder kunnen recente jAPexpresses op 2 golflengtes werken 2,4 en 5.

Airplay stuurt een lossless audiosignaal door wat ongeveer 130 Kbytes aan bandbreedte gebruikt (= 1Mbit).
    Dus als je 1 streepje hebt op je iPhone zo je nog moeten kunnen airplayen.

Dus ik denk dat je hier weer zit met een inconsistentie met je modem.
    Apple zou dringen een foutanalyse moet incorporeren in zijn netwerkspullen (SNMP kan zelfs niet meer op recente AP pfff!)

Check eens mijn antwoord op dit topic:

Airport Express ziet succesvolle router niet

Netwerk (wi-fi en/of router?) valt weg

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.