3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    dvsensei

Time Capsule & ownership

Hi allemaal,

Ik heb hier een TC staan met 2 partities; 1 voor Time machine en 1 als NAS.
    Beide werken prima met mn MacBook Pro, maar sinds vorige week staat hier een prachtige iMAc te pronken en daar ontstaan de uitdagingen.
    Ik wil graag 1 gedeelde iTunes bieb, enz, maar als ik deze wil benaderen krijg ik een foutmelding
    Het bestand ‘iTunes Library.itl’ is beveiligd, bevindt zich op een beveiligde schijf of u hebt geen bevoegdheden om naar dit bestand te schrijven.

Ook als iTunes uit staat op de macbookpro (en zelfs de MacBook Pro helemaal uit is).

De foutmelding heeft verband met permissies. Nu probeer ik die aan te passen en krijg ook dan een foutmelding:
    De opgegeven naam is ongeldig, probeer het opnieuw.

Wat doe ik fout en hoe kan ik de disk permissions weer goed zetten? Overigens kan ik de itunes folder ook niet naar lokaal kopiëren, dan krijg ik dezelfde melding.

Tnx!

Inactief
    Anoniem

Als je verbind met de disk staat er rechts boven in het scherm waarschijnlijk een knop “verbind als” klik die aan en vul de inloggegevens van je macbook in. Daarnaast zou het ook nog kunnen zijn dat het geen rechten probleem is.
    Aangezien een iTunes bieb in principe maar door 1 computer gebruikt kan worden. Er zijn wel wat mogelijkheden maar daar heb je altijd extra instellingen voor nodig.

Bijdrager
    dvsensei

Hi Steve,
    Dank voor je reactie. Je zette me aan het denken en nu bleek de TC op schijfwachtwoord ipv apparaatwachtwoord te staan. Nu opgelost!

Deze kan dicht!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.