8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    K.C.

Time Capsule Overleden

Mijn Time Capsule is vannacht overleden na een paar jaar trouwe dienst. Het lijkt een power-supply probleem te zijn. Het lukt me niet om de hard disc die er in zit te benaderen, op dit forum heb ik ook geen oplossing hiervoor gevonden. Is er iemand die weet hoe ik die HD kan benaderen, deze evt. kan verwijderen of een goede reparatiedienst kent om de data op een andere manier terug te krijgen?

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Zodiack

@TheBigZ
    Ik geloof niet dat K.C. de HD wil vervangen maar de huidige data redden.
    Een nieuwe HD in een timecapsule met een rotte powersupply gaat ‘m niet worden.

Bijdrager
    TheBigZ

@Zodiack:

K.C. op 22 januari 2012

Is er iemand die weet hoe ik die HD kan benaderen, deze evt. kan verwijderen

Als je de schijf uit de TC hebt gehaald kun je h’m in een andere casing (met een wél werkende powersupply) stoppen om de data te kunnen benaderen.

Verder is de data op de Time Capsule een kopie van de gegevens op de interne schijf van je Mac, tenzij je zelf nog buiten Time Machine om data op de TC hebt geplaatst. Maar daar heb je dan natuurlijk ook nog ergens een andere backup van.

Bijdrager
    K.C.

Bedankt voor de reacties. De genoemde links had ik gezien. Mijn TC valt helaas niet binnen genoemde reeks. <edit> en is te oud voor AppleCare <\edit>.

Ik heb de TC ook als NAS gebruikt, en zou graag mijn muziekbibliotheek willen redden, de andere items staan gelukkig op mijn iMac.

Het openen van de TC is hopelijk een last resort, ik neem aan dat als de stroomvoorziening kapot is de harde schijf nog in tact is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Bijdrager
    Mono1

Zoals TheBigZ aangeeft kan je via zijn link toch de HD vewijderen? En in een nieuwe (tijdelijke) externe behuizing plaatsen? Moet lukken.
    Als je een computer hebt die Apple Care heeft (of daarvoor nog zou kunnen kopen), dan valt jouw Time Capsule daar ook onder en krijg je een nieuwe opgestuurd. Ik heb een Mac Book Pro die eind vorig jaar nog net geen jaar oud was toen mijn time Capsule overleed. Apple Support raadde mij aan Apple Care aan te schaffen, dan kreeg ik een nieuwe Time Capsule (zelfde model wat ik had). Kost weliswaar ongeveer hetzelfde als een nieuwe Time Capsule, maar ik heb nu wel 2 jaar Apple Care “gratis”, ook weer op de nieuwe Time Capsule.
    Maar als je al Apple Care hebt valt de Time Capsule daar dus ook onder.

Bijdrager
    Zomer

Of bouw gewoon je eigen Time Capsule, meer mogelijkheden en minder kosten. Alleen zal het er niet zo mooi uit zien maar je kan hem gewoon ergens in de meterkast zetten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.