6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Bouwmeester

Time capsule, oude Mac en nieuwe mac

Beste,
    Ik heb al wat gegoogled en er is het een en ander te vinden maar voor mij niet duidelijk genoeg. Het volgende;
    Ik heb een iMac
    Zojuist een timecapsule aangeschaft
    Binnenkort een MacBook air ( iMac verkocht)

1:Ik wil dus mijn programma’s en bestanden bewaren middels de timecapsule.
    2: Timecapsule wil ik gebruiken met timemachine voor de nodige backup’s
    3: eenmaal MacBook air wil ik programma’s en bestanden overzetten vanaf de timecapsule, maar maar niet alles. Omdat oude Mac veel gig aan media bevat en nu dus op de timecapsule. Deze media wil ik laten op de time capsule en via wifi kunnen bereiken.

Kunnen alle bovengenoemde punten? Tot en met punt 2 ben ik nu gekomen. Ik heb via ethernetkabel timecapsule benaderd vanaf iMac en timemachine doet nu zijn werk. Maar kan ik straks als iMac weg is via MacBook air geselecteerd programma’s en bestanden terughalen. ( zoals punt 3)
    Ben ik op de goede weg? Voordat iMac weg is en niks meer heb;)
    Bedankt alvast!!!

Bijdrager
    fred44nl

bestanden, die in de TM-backup zitten kun je terughalen met de Migratie-assistent.
    of je daar heel specifiek folders binnen bijv. Documenten kunt selecteren weet ik niet.
    maar dat kun je, na het maken van een volledige backup, zelf wel testen.

je moet je ook realiseren, dat TM geen archief is, maar een backup.
    meteen na het opstarten van de nieuwe MacBook Air, zou ik voorlopig Time Machine even uit zetten.

als je nu Lion hebt, dan kun je met Finder lekker “rommelen” in de TM-backup.
    straks heb je ongetwijfeld Mountain Lion en dan kan dat niet meer.
    de reden is waarschijnlijk, dat het niet hoort en ook niet helemaal zonder risico is.

je kunt er ook voor kiezen om je data met Finder naar de TC te kopiëren.

Bijdrager
    Bouwmeester

Bedankt voor de info nu. Heb op iMac ook mountainlion. Kan ik naast de backup middels timemachine
    Bestanden slepen via Finder of ben ik nu dubbel aan het werk. Belangrijkste vraag blijft kan ik na de timemachine op de timemodule selectief bestanden weer binnenhalen. Zou toch mooi zijn;)

Bijdrager
    fred44nl

je kunt naast TM-backup ook met Finder bestanden en/of folders naar de TC kopiëren.
    dan heb je ze wel dubbel staan, maar je kunt er later met Finder weer bij.
    of je dan dubbel bezig bent, is niet zo van belang.
    als je maar met een gerust hart kunt overstappen naar een MBA.

of je vanuit TM selectief bestanden en/of folders kunt terug halen, dat kun je zelf nu ook testen.
    met Finder zal het niet gaan, het zal wel moeten werken met Migratie-assistent.

kortom, de vragen die je hebt, kun je nu ook uitproberen:)

Bijdrager
    Haike

Via de finder selectief/handmatig back-up bestanden er tussenuit plukken is iets wat TM onder Lion iig niet leuk vind. Toen ik dat deed ging mijn hele TM back-up schijf overstuur.

Bijdrager
    Bouwmeester

Uit eindelijk gelukt. Heb timecapsule aangesloten via ethernet aan mac. bestanden overgezet met grote bestanden (Media) Daarna deze verwijderd van de mac. Vervolgens van overgebleven bestanden en programma overgezet naar de nieuwe macbook.

Thanx!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.