3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    janhuizer

time capsule "onverwachte fout"

Hoi allemaal,

Vandaag een Time Capsule aangeschaft. Nu wil ik deze installeren, want zelfs ik zou dat moeten kunnen als ik alle reviews lees. Maar dat lukt uiteraard niet.

Thuis heb ik glasvezel aansluiting met bijbehorend modem van KPN waar ik nu op m’n iMac draadloos het internet van pak. De Time Capsule heb ik aangesloten op het KPN modem en wordt herkend door mn iMac. Nu wil ik de optie “TC toevoegen aan bestaand netwerk” uitvoeren. Ik vul mijn gegevens in die gevraagd worden, tot en met het wachtwoord van het bestaande netwerk. Dan krijg ik de melding “er heeft zich een onverwachte fout voorgedaan. Probeer het opnieuw”.

Nu ben ik inmiddels 364 pogingen verder, heb de TC al 2x gereset zonder resultaat. Steeds weer dezelfde melding “onverwachte fout”. Ik kan op fora deze klacht ook niet terug vinden (of ik zoek niet juist). Wie o wie kan mij helpen?

Bijdrager
    fred44nl

je wilt met de TC kennelijk je bestaande netwerk uitbreiden.
    en dan wil je de optie “TC toevoegen aan bestaand netwerk” gebruiken.

om te beginnen ken ik die optie niet.
    wel: “Breid bereik draadloos netwerk uit”.
    maar die moet je ook niet hebben.
    kies maar voor “Maak draadloos netwerk aan”
    èn dan moet je ook DHCP en NAT uitschakelen.
    d.w.z. brugmodus inschakelen.

Bijdrager
    janhuizer

Bedankt Fred voor de snelle reactie.

Even een korte update: Ik heb mijn Mac zojuist opnieuw opgestart ivm update Mountain Lion. Toen stond ie daar ineens m’n Time Capsule. Helemaal happy!!

Toen was ie ineens weer weg en niet te vinden (kreeg een oranje uitroepteken voor mijn TC te zien).
    TC opnieuw gereset en nu doet ie het wel. Gelijk maar TM aangezet op een backup te maken.

Het zal wel een beetje vreemd in de oren klinken, maar zo gaat het hier. Voorlopig maakt ie een back up…

Bedankt tot zover!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.