9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    NI3LS

Time Capsule of NAS Time Machine

Voor een iMac en twee MacBooks in huis wil ik een oplossing om draadloos backups te maken. Ik zit te twijfelen tussen Time Capsule of WD MyCloud. Van de laatste gebruik ik NAS verder niet, van de eerste gebruik ik WiFi niet.

Ik ga er geen honderden euro’s voor uitgeven, dus je zou zeggen: dan valt TC af. Maar op Marktplaats staan veel advertenties. Veelal het oudere platte model met 1TB. Voor 100 euro kan ik aan een WD MyCloud met 2TB komen.

De vraag is: maakt het qua performance en betrouwbaarheid verschil? Of is het zwart/wit gezien zo dat elke NAS of draadloze externe schijf wel voldoet in deze? Op een of andere manier leun ik meer op Apple dan op extern.

Bijdrager
    THX-1138

een NAS, bv. een Synology is veel veelzijdiger dan een TC. Mijn ervaring is dat ik meer problemen had met het maken van een TM-backup op een TC dan op een NAS. Kijk eens op wifimedia.eu voor een goede Synology NAS.

O ja, vergeleken met een TC is het inrichten van een NAS wel een stukje ingewikkelder.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  THX-1138.

Bijdrager
    Q-collective

Houd er ook rekening mee dat een NAS onder sommige omstandigheden (lees: onder omstandigheden dat je net een systeem wil terugplaatsen) wellicht niet altijd te benaderen is.

Waarom niet een externe harde schijf?

Bijdrager
    gtabak

Wil je gewoon standaard back-up’s maken, gebruik de TC. Wil je meer en anders, dan is een NAS mogelijk een oplossing. En inderdaad, daar (NAS) zit meer beheerswerk aan vast. Hier een (nieuwe) TC 3GB met 2 iMac’s en een Macbook. Draait probleemloos.

Bijdrager
    NI3LS

Ik heb drie Apple’s thuis, dus een automatische draadloze backup is prettiger. Time Capsule ziet er flitsend uit, maar ding staat in de meterkast. En het is feitelijk ook niet om een heel systeem mee te herstellen, eerder om verloren bestanden terug te halen.

Waarom zou ik voor een Synology kiezen in plaats van een WD? Laatst genoemde krijgt goede recensies op CoolBlue.

Bijdrager
    TheBigZ

Lees deze topics van bummenawt, ter info:

NAS voor backup + streamen

Vooral de tweede:

Ervaring Synology + Time Machine

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Een NAS is veel uitgebreider en kan ook nog goedkoper zijn dan een TC.
    De Time Machine software is prachtig en goed, de Time Capsule is een beetje een suf ding.
    Zie ook http://aartjan.nl/blog/backup-mac/

Bijdrager
    NI3LS

Een NAS voor 100 euro of een TC voor 135 euro. Heb nu een WD MyCloud en alhoewel backups draaien prima gaat, schiet het terughalen weinig op.

Bijdrager
    lord anubis

Heb zelf nog een WD MYCloud 3TB ( raid mirror met 2x 3TB HGST NAS ) draaien alleen voor Media naar de TV en TM. Heb een QNAP gekocht omdat deze tot de nu het lekkerste werkte. Veel mogelijkheden en een goed actief forum. Regelmatige updates wat bij WD waardeloos is en als je iets ontdekt wat niet goed werkt en je hen contacteerd geven ze toe dat het een probleem is maar er niets aan kunnen doen! ??? Als de WD bijna vol is is deze bijna niet bereikbaar, ook niet via SSH.

De meeste NASsen zijn ook als TM in te stellen.

Misschien heb je er wat aan.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  lord anubis.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.