11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Silvester

Time Capsule netwerk uitbreiden

Beste Forumleden

Ik woon in een appartement en heb een Ziggo router buiten mijn appartement in de meterkast. Het wifi signaal hiervan is te zwak voor in huis. Ik heb in de Ziggo router twee UTP-kabels naar het huis getrokken één gaat er naar een nieuwe Time Capsule en de ander gaat naar de TV groep.

Het signaal van de TC is te zwak voor het balkon. Ik heb nog een oude TC die wil ik of verkopen of aansluiten bij de TV groep om het wifi signaal te vergroten zonder dat het ten kostte gaat van de bandbreedte.  Of kan ik hiervoor beter mijn oude TC ruilen voor een Airport extreme?

En hoe moet het aangesloten worden en hoe zijn dan de instellingen bij de TV groep?

Ter info:

De Ziggo router heeft router functie omdat anders de TV groep geen internet heeft. De TC staat in Bridge modus en dient dus alleen voor het wifi signaal en back-ups van de aangesloten iMac.

Bijdrager
    vuurvreter

Heb je een router of een modem van Ziggo?

Ik vermoed het laatste, klopt dit?

Bijdrager
    gipsman

Off topic maar niet onbelangrijk: Airport wordt enkel nog uit voorraad verkocht, krijgt geen updates meer, maar wordt in de komende jaren wèl nog ‘ondersteund’.

Bijdrager
    Silvester

Vuurvreter volgen mij is het een Modem (wit) laatste versie.

Bijdrager
    Q-collective

Je kunt je oude TC gewoon aansluiten op de TC die met het modem is verbonden. Dit kan bedraad of draadloos.

Raadpleeg deze of deze documentatie voor meer info. Het gaat in ieder geval eenvoudig in het Airport Configuratieprogramma.

Bijdrager
    vuurvreter

<p class=”cite”>Silvester op 16 mei 2018 om 00:16</p>
    Vuurvreter volgen mij is het een Modem (wit) laatste versie.

Je zou kunnen overwegen om een van onderstaande AP aan je modem aan te sluiten.
    Ik heb beide en een goed en snel werkend netwerk, incl de tuin.
    https://www.wifimedia.eu/nl/ubiquiti-unifi-ap-ac-lr.html
    https://www.wifimedia.eu/nl/ubiquiti-unifi-ap-lr.html

Bijdrager
    Martin67

Even voor de duidelijkheid. Heb je een modem/router van Ziggo? Dan is het simpel. Het router gedeelte uitschakelen van het Ziggo ding, gewoon een domme modem ervan maken. Dan draadje van modem naar TC dit wordt dan je Router! Je oude TC bij de TV groep plaatsen en deze met draad aansluiten op de TC die je router is geworden. De oude TC via het Airport programma in brugmodus zetten, en klaar. Simpel Ziggo levert het internetsignaal en je TC’s zorgen voor je netwerk. Het mooie van een bedraden AE of TC bij je TV groep is, is dat je de UTP poorten van die TC kan gebruiken voor bijvoorbeeld decoder of AppleTV

Bijdrager
    MacSjon

Als Ziggoklant kun je ook dit eens proberen: https://www.ziggo.nl/powerpromise/klanten/

2 TC’s beide als AP inzetten kan natuurlijk ook. Even beide in brug modus zetten en zelfde netwerk instellen op beide en je kan los.

Zelf onlangs mijn Airport Extremes vervangen voor Ubiquiti spul zoals ook Vuurvreter voorstelt.

Bijdrager
    fred44nl

wat mij bij sommige Ubiquiti access points opvalt is, dat er een 10/100 Mbps ethernet aansluiting aan zit, terwijl de 2,4 GHz wifi snelheid 300 Mbps is.

hoe zouden ze dat toch doen ??

Bijdrager
    Silvester

Bedankt voor de antwoorden!

Ik ga twee TC’s aan sluiten op het ziggo modem beide bedraad met aparte utp kabels.
    En geef ze dan beide dezelfde instellingen mee, zodat ik toch één wifi netwerk heb.
    Of ik ga de “oude TC” verkopen en een tweedehands Airport Extreme aanschaffen.

Hoop wel dat de bandbreedte niet minder wordt.

Bijdrager
    jv65

Als je het Ziggo modem/router in brugmodus zet, dan is er maar één LAN-poort beschikbaar. De overige zijn dan uitgeschakeld. Althans, zo is het bij mij het geval.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.