7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    BloomPod

Time Capsule netwerk schijf

Dag,

Hier staat nu een tijdje een Time Capsule voor de Back-ups en het draadloos netwerk. Er staan hier zo’n 8 Mac’s in het netwerk zonder probleem en het werkt zeer goed.

Alleen hebben we nog niet gebruik gemaakt van 1TB harde schijf die er mooi inzit.
    Niet iedere Mac hier heeft al Leopard, maar met die Mac’s op Leopard willen we de schijf gebruiken voor Time Machine Back-ups.
    Die zonder Leopard moeten ook gebruik kunnen maken van de schijf zonder Time-Machine, maar ook geen continu Back-up zodat je wat bestanden erop zet en eventueel er af kan halen voor gebruik. vb: iTunes biblioteek erop, iPhoto,…

Hier een voorbeeldje: Ik heb een soort “schijf” gemaakt als voorbeeld. Met Mac’s genummerd van 1 tot 10.

Zou Mac 1 (Met Leopard) een Time Machine Backup kunnen maken in het mapje van Mac 1 op de Time Capsule?
    En Mac 2 precies het zelfde maar dan in het mapje van Mac 2?
    Dan zou Mac 3 (zonder leopard, maar tiger) zijn iPhoto bibliotheek in zijn mapje op de schijf plaatsen.
    En Mac 4 zou dan eventueel van de iPhoto bibliotheek gebruik kunnen maken in het mapje van Mac 3?

Groet,
    Jaak

Bijdrager
    macpro

Time Machine regelt zelf waar de backups worden geplaatst, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
    Met het delen van de iPhoto library moet je oppassen. iPhoto regelt dat ook helemaal zelf en als twee gebruikers tegelijk daar in gaan werken kan dat problemen opleveren.
    Wat je in dat geval beter kunt doen is in iPhoto instellen dat de foto’s gedeeld worden.
    Dan kan Mac 3 kijken in de foto’s van Mac 4 en omgekeerd.

Bijdrager
    BloomPod
    ”macpro”

Time Machine regelt zelf waar de backups worden geplaatst, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Kan ik dan niet instellen in welke map de Back-up word geplaatst? Is dat dan niet ingewikkeld als er meerdere back-ups worden gemaakt?

Dat van iPhoto was maar een voorbeeld, ik denk dat die foto’s maar op één computer zullen blijven staan.

iTunes daarentegen: De iTunes bibliotheek moet op iedere computer in het netwerk gelijk zijn, dus als ik een CD importeer en ik zet die op de Schijf zou die CD eigenlijk in iedere computer moeten komen. Voor afspeellijsten hoeft dat niet, zodat iedere gebruiker de vrijheid heeft voor zijn eigen afspeellijsten, Maar de muziek is overal hetzelfde.

Kan dit?

Bijdrager
    macpro
    ”BloomPod”

Kan ik dan niet instellen in welke map de Back-up word geplaatst? Is dat dan niet ingewikkeld als er meerdere back-ups worden gemaakt?

Laat TimeMachine dat nou maar lekker zelf regelen. Die weet heel goed wat allemaal waar moet worden gezet zodat je met meerdere gebruikers kunt backuppen. Je maakt het je zelf alleen maar moeilijker door daar tussen te willen zitten.

”BloomPod”

iTunes daarentegen: De iTunes bibliotheek moet op iedere computer in het netwerk gelijk zijn, dus als ik een CD importeer en ik zet die op de Schijf zou die CD eigenlijk in iedere computer moeten komen. Voor afspeellijsten hoeft dat niet, zodat iedere gebruiker de vrijheid heeft voor zijn eigen afspeellijsten, Maar de muziek is overal hetzelfde.

Dat is al vaker aan bod gekomen, dus als je daar de zoek functie op los laat moet je wel wat kunnen vinden.

Bijdrager
    BloomPod
    ”macpro”
    ”BloomPod”

Dat is al vaker aan bod gekomen, dus als je daar de zoek functie op los laat moet je wel wat kunnen vinden.

Hmm, vind er geen. Weet je toevallig een linkje?

Bijdrager
    macpro
    Bijdrager
    iPJ

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je kunt ook partities gaan maken. Bijv. elke Mac 100Gig ofzo…

En ik weet ook niet of dit kan maar ik werk zelf ook met TM en dan maakt hij op mijn Externe HD een speciaal back-up mapje aan… En dat mapje kun je toch gewoon verplaatsen naar de map van de Mac waar die van Back-ups van zijn..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.